پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
انتخاب پمپ هیدرولیک پیستونی مناسب
سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 16:32 | بازدید : 99 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ ای که یک سیستم هیدرولیکی است ، انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتورهای الکتریکی را به منابع احتراق به نیروی هیدرولیکی تبدیل می کند.

فشار اتمسفر ایجاد شده توسط خلاء نسبی ایجاد شده با فعال شدن اجزای مکانیکی پمپ ، مایع را مجبور به حرکت به سمت ورودی پمپ می کند و سپس توسط پمپ به سایر قسمتهای مدار هیدرولیک منتقل می شود. محرک های سیستم (سیلندر هیدرولیک یا موتور) انرژی هیدرولیک تولید شده توسط پمپ را به توان خروجی مکانیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.

پمپ هیدرولیک پیستونی صحیح را انتخاب کنید

پمپ ها را بر اساس تجربه انتخاب نکنید. قبل از انتخاب پمپ هیدرولیک ، چندین فاکتور مهم در نظر گرفته شده است ، از جمله:

حداکثر فشار مورد نیاز در سیستم برای تولید توان خروجی کافی برای اپراتورها
حداکثر جریان فعلی یا متوسط جریان مورد نیاز هنگام استفاده از سیستم از جمع کننده
راندمان پمپ ، قابلیت اطمینان ، سهولت در نگهداری ، هزینه خرید اولیه و سر و صدای پمپ
کنترل جریان پمپ در مراحل بیکار سیستم هیدرولیک
تعدادی فاکتور دیگر نیز شامل می شود ، از جمله سازگاری پمپ با روغن های خاص - ارگونومی پمپ هیدرولیک و قیمت پمپ نیز مهم است.

توزیع پمپ های هیدرولیک از نظر کار با سیال
در صنعت هیدرولیک ، پمپ های هیدرولیک از نظر مکانیسم حرکت سیال دارای دو بخش کلی هستند:

پمپ های جابجایی غیر مثبت (پمپ های هیدرودینامیکی)
پمپ های جابجایی مثبت

1) پمپ های جابجایی غیر مثبت

پمپ های گریز از مرکز در انواع مختلف جریان شعاعی ، جریان محوری و جریان مختلط نمونه های عملی پمپ های جابجایی غیر مثبت هستند. با توجه به این که پمپ های جابجایی غیر مثبت قادر به تحمل فشار زیاد نیستند ، به ندرت در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً برای انتقال اولیه مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شوند.

به طور کلی پمپ های جابجایی غیر مثبت برای سیستم های کم فشار و فشار بالا با حداکثر ظرفیت فشار 250-300 psi مناسب هستند. در پمپ های جابجایی غیر مثبت به دلیل ضعف زیاد بین تیغه های چرخان و ساختار ثابت ، خروجی پمپ و همچنین سرعت چرخش شافت به مقاومت خارجی سیستم بستگی دارد و مایع تمایل به حرکت در جهت مقاومت کمتر دارد. .

پمپ های جابجایی غیر مثبت با افزایش مقاومت بار و افزایش فشار در حین انسداد ، جریان خروجی را کاهش می دهند. در این حالت جریان خروجی به صفر می رسد. به همین دلیل از پمپ های گریز از مرکز برای پمپاژ آب شهری و صنعتی استفاده می شود. زیرا در صورت مصرف حداکثر ، فشار به حداقل می رسد و در صورت کمترین مصرف حداکثر فشار وجود دارد. پایین بودن هزینه های تولید و نگهداری ، سهولت کار ، قابلیت اطمینان بالا و سر و صدای کم را می توان از مزایای پمپ های جابجایی ناخواسته دانست.

 

پمپ دنده هیدرولیک

2) پمپ های جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت ، که به طور گسترده در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند ، پس از هر چرخش شافت پمپ و امکان غلبه بر فشار ناشی از بارهای مکانیکی سیستم و همچنین مقاومت در برابر جریان سیال به دلیل اصطکاک ، مقدار مشخصی از مایعات را به سیستم هیدرولیک تأمین می کنند. آنها ارسال می کنند.

مزایای استفاده از پمپ های جابجایی مثبت در مقایسه با انواع جابجایی غیر مثبت: 1 - امکان کار در فشارهای بالا (حداکثر 10،000 PS و بالاتر) 2- ابعاد کوچک و جمع و جور 3 - راندمان حجم بالا 4- تغییر کوچک در راندمان فشار برنامه ریزی شده 5 - انعطاف پذیری بالا (قابلیت کار در انواع طیف گسترده ای از فشارها و سرعت مورد نیاز است.) پمپ های هیدرولیک جابجایی مثبت به سه نوع اصلی زیر تقسیم می شوند:

الف) پمپ های دنده ای

ب) پمپ های پره

ج) پمپ های هیدرولیک پیستونی

د) پمپ های دیگر مانند پیستونی

هر پمپ جابجایی هیدرولیک  مثبت در طرح های مختلفی ارائه می شود. به عنوان مثال ، پمپ های پره و پیستون می توانند ثابت یا جابجایی متغیر باشند. در پمپ های جابجایی ثابت میزان پمپ مایع به چرخش فردی محور استاتور بستگی دارد ، در حالی که در پمپ های جابجایی متغیر با تغییر رابطه بین اجزاء پمپ می توان مقدار فوق را افزایش یا کاهش داد.

اما باید توجه داشت که پمپ فشار ایجاد نمی کند بلکه باعث ایجاد جریان می شود. در واقع در سیستم هیدرولیکی فشار میزان مقاومت تولید شده در برابر پمپ خروجی را نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر پمپ پمپ با جابجایی مثبت وارد جو شود ، اگرچه یک جریان سیال ایجاد می شود ، از آنجا که مقاومت در برابر جریان وجود ندارد ، در پریز بالاتر از فشار اتمسفر هیچ فشاری وجود نخواهد داشت.

در مقابل ، اگر خروجی نامتناهی آن کاملاً مسدود شده باشد ، از نظر تئوری در برابر جریان تشکیل می شود ، بنابراین جایی برای جابجایی مایع وجود دارد که از طریق دریچه ایمنی از اجزای سیستم هیدرولیک محافظت کند. تنظیم شیر فشار سیستم سیستم مسیر جریان را به مخزن باز می کند و حداکثر سطح فشار را در مدار محدود می کند.

در نتیجه می توان دریافت که جریان خروجی پمپ جابجایی مثبت (صرف نظر از نشت داخلی پمپ داخلی) ثابت است و به فشار سیستم بستگی ندارد. بنابراین اگر جایی برای جابجایی آن وجود ندارد (مانند خاموش کردن شیر در هنگام رسیدن ماشه به انتهای ریل) یا اگر بار خیلی زیاد است ، از شیر کنترل فشار (شیر ایمنی) برای محافظت از پمپ ها استفاده کنید. جابجایی مثبت هیدرولیک برای فشار اضافی مورد نیاز است. پمپ های جابجایی مثبت با توجه به نوع حرکت اجزای داخلی (چرخشی) یا قابل تعویض تقسیم می شوند و در طیف گسترده ای از طرح های مختلف به شرح زیر ارائه می شوند.

همچنین بخوانید : جک هیدرولیک چیست؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کامپوزیت نما یا نمای کامپوزیت چیست؟
سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 16:50 | بازدید : 61 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

نمای کامپوزیت  یکی از نماهای پرطرفدار است که زیبایی و مزایای خاص خود را داراست . ورق آلومینیوم  کامپوزیت نما  در سال 1969در آلمان ابداع گردید. استقبال و استفاده فراوان از  نمای کامپوزیت  نشان دهنده کیفیت مناسب وعدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای این محصول می باشد.

ورق  کامپوزیت  در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا علی الخصوص کشورمان ایران به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است وجایگاه ویژه و کاربرد وسیعی را در  نمای ساختمان پروژه های تجاری اداری  برای خود یافته است.

نمای کامپوزیت در نگاه اول دارای مزایایی چون: قیمت مناسب(توجیه اقتصادی)، هنر و معماری مدرن، زیبایی منحصر به فرد آن ، سبک سازی و دوام آن نسبت به دیگر مصالح  نما سازی ساختمان  می باشد.

معمولا اجرای نمای کامپوزیت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی باشد.

کامپوزیت یکی از متریالی به شمار می رود که در سال های اخیر به خاطر کیفیت بسیار بالا و مزایای بی شماری که داشته، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

معمولا اجرای نمای کامپوزیت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی باشد.

این نوع از متریال را معمولا به صورت چند لایه از مواد مختلف تولید و روانه بازار می کنند. برای اجرای نمای کامپوزیت نیاز است ابتدا طراح و متخصص، کار را بازدید کرده و بر اساس ابعاد موجود، ورق های کامپوزیت سفارش داده شوند.

نمای کامپوزیت یک امر کاملا تخصصی است، بدین ترتیب افرادی که قصد اجرای نمای خانه و یا حتی دکوراسیون داخلی مراکز عمومی را دارند، بهتر است ابتدا افرادی که در این زمینه دارای تخصص می باشند را پیدا کرده و سپس کامپوزیت نما را به آنها بسپارند.

به دفعات مشاهده شده است که افراد کم تجربه و غیر متخصص در اجرای کامپوزیت نما نا توان بوده و معمولا با کمترین کیفیت ممکن این کار را انجام می دهند.

بدین ترتیب تنها با انتخاب متریال مناسب نمی توان نمای داخلی و نمای بیرونی یک ساختمان را به زیبایی اجرا کرد، بلکه داشتن تخصص نیز لازم و ضروری است.

در نمای کامپوزیت از چه متریالی تهیه می شود؟

شاید بسیاری از افراد که مصرف کننده و یا نصب کننده کامپوزیت هستند، اطلاع کافی از متریال به کار رفته در این محصول را نداشته باشند.

این محصول دارای لایه های مختلفی بوده که در اینجا قصد داریم همه آنها را معرفی کنیم تا همراهان عزیز بتوانند به خوبی با لایه های مختلفی که در تولید کامپوزیت از آنها استفاده شده را بشناسند.

اولین لایه که معمولا برای همه افراد قابل مشاهده بوده، لایه ای از رنگ پلی استر است. لایه بعدی که می توان به آن اشاره کرد، لایه ای از جنس آلومینیوم است.

این لایه از ورق های نازک آلومینیوم تهیه می گردد. لایه بعدی چسب بوده و سپس یک لایه پلی اتیلن قرار داده شده و سپس یک لایه رنگ بر روی پلی اتیلن قرار داده شده است.

پس از آن دوباره یک لایه ورق آلومینیومی قرار می گیرد. رنگ نانو لایه بعدی بوده که بر روی ورق آلومینیومی قرار می دهند.

سپس یک لایه چسب ضد خش بر روی رنگ نانو قرار می گیرد. پوشش محافظی نیز بر روی چسب ضد خش قرار داده می شود. بدین ترتیب از این 9 لایه، کامپوزیت حاصل می گردد.

ویژگی های نمای کامپوزیت 

1- مسطح ، سخت و صیقلی بودن.

2- شکل پذیری آسان :

 برش ، خم ، نورد و نصب سریع آن توسط ماشین آلات ساده و مخصوص انجام می شود.

3- مقاومت در برابر فشار و ضربه :

 هسته فشرده ورق به علت انعطاف پذیری بالا از هر گونه ترک خوردگی و شکست احتمالی در زمان کار جلوگیری می کند و در برابر ضربات معقول و حد مجاز مقاوم می باشد.

4- مقاوم در برابر عوامل جوی :

 ورق های کامپوزیت با رنگهای KYNAR 500 وHYNAR 5000 که نوعی پوشش رزینیPVDF (Fluorocarbon) می باشد به لحاظ پایداری در برابر اشعه UV آفتاب ، بارانهای اسیدی ، مواد شیمیایی و قلیایی ، خوردگی ، پوسیدگی و همچنین خاصیت ضد الکتریسیته (سا کن در سطح) آن جهت عدم جذب و نفوذ گرد و غبار ، دوده وسایر آلاینده های محیطی بر روی سطح ورق ، دارای مقاومت و ماندگاری بالا بوده و در مقابل سرما و گرمای شدید هرگز کیفیت رنگی خود را از دست نمی دهد.

5- عایق صوت و حرارت:

 ورق کامپوزیت نسبت به موادی مانند آهن، سنگ ، چوب معمولی و آلومینیوم در برابر هوا عایق می باشد و از تبادل گرما و سرما جلوگیری می کند. این اعمال توسط ترکیب خاص ورق ، فضای خالی و هوای محبوس میان ورق و دیوار انجام می شود.

6- مقاومت در برابر زلزله و حریق:

 به خاطر وزن سبک و اتصالات ، نما در مقابل زلزله ایمنی می یابد و هسته میانی آن بدلیل عدم اشتعال در مقابل حریق مقاومت می کند.

7- تنوع طرح و رنگ.

8- حالت ارتجاعی در مقابل فشار باد:

 بستگی به قطر ، سایز پنل ، زیر سازی و عوامل دیگر دارد.

9- جدا ناپذیری لایه ها:

 استفاده از چسبهای مخصوص (رزین) و روشهای شیمیایی ، حرارتی و فیزیکی (پرس)این امر را ممکن ساخته و عمر آنرا طولانی می سازد. اگر این عمل به خوبی انجام نشود ورق بعد از نصب تبله کرده و در نتیجه یک نما دفرمه ، مواج و بی ارزش ایجاد خواهد شد.

10- نگهداری ساده:

 سطح ورقهای معمولی در شهرهایی با آلودگی بالا پس از چند سال باید با آب و تمیز کننده های خنثی شسته شوند تا سطح ورق ها مانند روز اول بدرخشند.

11- سبکی وزن.

12- مقاومت در برابر خراش.

13- دوستدار محیط زیست.

14- امکان آب بندی کامل.

15- قابلیت تعویض پنل.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه خواننده شویم؟ کجا میتوانید در کلاسهای آموزش خوانندگی شرکت کنید؟
یک شنبه 12 مرداد 1399 ساعت 15:42 | بازدید : 284 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

هدف از خواننده شدن ؟

اگر هنوز دنبال یافتن پاسخ این پرسش که ” چگونه خواننده شویم ” هستید، در ابتدای مسیر خواننده شدن باید هدف و افق دید خود را مشخص کنید! ممکن است بخواهید این کار را برای دلتان انجام دهید! شاید کسب درامد و ثروت هدفتان باشد، یا شاید بخواهید به یک ستاره ی مشهور در سبکی خاص بَدل شوید! بسیاری از بزرگان موسیقی بر این باورند که افراد خواننده نمی شوند، بلکه خواننده به دنیا می آیند! اگر احساس می کنید برای این کار ساخته شده اید شانس خود را امتحان کنید! البته که خواننده شدن در سطح حرفه ای مستلزم تلاش و کوشش فراوان و تقبل هزینه های مادی و معنوی زیادی می باشد! هزینه هایی نظیر تهیه ی شعر ، آهنگ، تنظیم ، ضبط ، دستمزد نوازنده ها، میکس مسترینگ ، پخش و هزینه های جانبی دیگر مانند زمان، برای تولید تک آهنگ یا یک آلبوم!

 عنوان یک مربی آواز و آموزش خوانندگی ، من معمولا با این جمله رو به رو می شوم که : « نکات برتر شما برای آواز چیست؟» خب، من می توانم یک لیست بلند بالا را به شما بدهم و یک ساعت برای شما سخنرانی کنم!. من یک لیست بلند از ترفند های مختلف دارم که در طول چند سال تجربه به دست آمده است…اما من عاشق چالش هستم- در نتیجه با خودم می گویم اگر فقط 5 دقیقه وقت داشته باشم تا بهترین نکات مد نظر خودم را به شما بگویم، کدام موارد را انتخاب می کنم؟

یکی از موضوعاتی که من همیشه به هنرجوها می گویم این است که صدای شما سازی است که درون بدن شما قرار گرفته است و شما باید بدانید چطور می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. در سطح بنیادی، تمام موضوعات فیزیکی می باشد. برای این که شما یک صدای قوی و خوبی داشته باشید، کارهای خاصی وجود دارد که باید انجام دهید. روش های بسیار ساده ای وجود دارد که شما می توانید همین الان از آن ها استفاده کنید تا بهترین صدا را از ساز درونی خودتان به دست بیاورید!

بیشتر خواننده ها و افراد حرفه ای، شاید با این موضوعات و نکات آشنا نباشند مگر این که آن هم به خوبی آموزش دیده باشند. پس مشخص شد که این نکات خیلی ناب هستند!

خب حالا مثل یک درس این نکات را به شما ارائه می کنم. کافی است که شما یک دقیقه رو به روی آینه بایستید زیرا من می خواهم شما چانه و جایگاه سر خودتان را نگاه کنید تا بتوانید وقتی که آواز می خوانید، حرکات خودتان را کنترل کنید.

معمولا افرادی که به توانایی و استعداد خود در این زمینه واقف هستند با قبول پرداخت هزینه ی تهیه ی یک یا چند تک آهنگ پا به عرصه ی خوانندگی در سطح حرفه ای می گذارند! اگر بتوانند کاری با کیفیت مطلوب و مورد پسند جامعه منتشر کنند به سرعت مطرح می شوند و به اصطلاح ره صد ساله را یک شبه می پیمایند! اسپانسر ها و تهیه کنندگان موسیقی آنها را جذب می کنند و می توانند رویای خود را محقق سازند! اما اگر از آهنگ های انتشار یافته استقبال نشد و به اصطلاح شخص نتوانست در مارکت موسیقیِ سبک خود سر و صدا کند، پروژه منتهی به شکست است! در خوشبینانه ترین حالت اگر خواننده صدای خوبی داشته باشد، می تواند برای تولید آهنگ های بیشتر، با سرمایه گذار و تهیه کننده قرارداد همکاری امضا کند! البته شرایط قرارداد در این حالت به سود تهیه کننده ی موسیقی می باشد!

هر کسی می تواند در حمام آواز بخواند و از صدای خود لذت ببرد اما این را باید بداند که فقط خود او از صدای خودش لذت میبرد! خوانندگی به دلایلی یکی از سخت ترین شکل های هنری موجود در جهان است و بدون داشتن آموزش خوانندگی فقط باید در حمام خانه تان خوانندگی کنید.

احتمالا شما هم با هفت هنر اصلی آشنا هستید و میدانید که هنر اول در جهانِ هنر ، هنر موسیقی است. بعله ، موسیقی ! اما خودِ موسیقی به قسمت های مجزا و تخصصی زیادی تقسیم بندی میشود که آواز خوانی و خوانندگی یکی از اصلی ترین اقسام این هنر است.

آواز خواندن یک سبک هنری به خودی خود است و حرفه ای ارزشمند و زیبا است که هر کس می تواند یاد بگیرد. مردم به طور گسترده ای به صداهای ملودی که نوعی موسیقی را مینوازد گوش می کنند و جذب آن می شوند. یادگیری نحوه آواز خواندن و آموزش خوانندگی می تواند یکی از سرگرم کننده ترین سرگرمی ها و در عین حال سخت ترین و لذت بخشترین کارهای موجود برای انسان باشد. (به نظر من)

به جرات میتوان گفت که عملا هر کسی را که میشناسیم چه مرد باشد و چه زن میبینیم که گاهی در خلوت خودش شروع به آواز خوانی و خوانندگی میکند. این بدان معناست که میتوان گفت که خوانندگی حس و هنری است که در بیشر از 80 درصد از تمام مردم وجود دارد و یا حداقل در دوره ای از زندگی آنها وجود داشته است.

با حال یک سوال اساسی و کلیدی به وجود می آید ؛ چرا افرادی که در خلوت خود خوانندگی میکنند نمیتوانند در یک جمع چند نفره بخوانند؟ و یا میتوان بهتر گفت ، چرا این افراد خواننده نمیشوند؟

همه ما میدانیم که استعداد ذاتی در برخی افراد برای انجام کارهای متفاوت وجود دارد و خوانندگی و آواز خوانی نیز از این موضوع مستثنی نیست. اما در بیشتر موارد افراد با استعداد های ذاتی برای خوانندگی خواننده نمیشوند و به حرفه های گوناگون مشغول میشوند. این موضوع میتواند دلایلو علت های زیادی داشته باشد که عمده ترین آنها میتواند این باشد که :

1- استعداد آنها فقط در حد یک استعداد ذاتی و شخصی باقی می ماند و هرگز کشف نمیشود.

2- هیچ گاه فرد با استعداد خوانندگی در معرض دید دیگران قرار نمیگیرد.

3- فرد با استعداد خوانندگی هیچ گاه به آموزش های آکادمیک نمیپردازد.

هر چند که استعداد ذاتی و داشتن صدای خوب را میتوان یک امتیاز ویژه برای افراد جهت خواننده شدن دانست اما این موضوع کافی نیست و افراد برای خواننده شدن میبایست دوره های آموزش خوانندگی را به صورت آکادمیک بگذرانند و با تکنیک ها و روش های آواز خوانی و خوانندگی آشنا شوند.

“صدای خوب داشتن نعمته ولی پرورش و مراقبت از اون یک علمه که نیاز به آموزش و تمرین داره”

احتمالا تا به حال برنامه های استعداد یابی برای خوانندگی را در کشور های مختلف مشاهده کرده اید. بیشتر خوانندگانی که در این برنامه ها شرکت میکنند استعداد خاصی در خوانندگی دارند و مدتهاست که آواز می خوانند اما میبینید که بیشتر آنهایی که آموزشی در خوانندگی نداشته اند از برنامه خارج میشوند و عده ای معدود که بیشتر از دیگران آموزش دیده اند به مراحل بعدی راه پیدا میکنند.

بنابراین میبینید که خوانندگی آنچنان ساده و راحت نیست و میبایست برای خواننده شدن حتما حتما در کنار اساتید این حوزه آموزش های لازم را برای خوانندگی بگذارانید.

خیلی از افراد علاقه مند به آواز خوانی و خوانندگی به دنبال دوره آموزش خوانندگی حرفه ای در ایران هستند اما متاسفانه در زمینه آموزش خوانندگی مراجعی که وجود دارد غالباً یا غیر کاربردی و یا آنقدر قدیمی هستند که به بدرد علاقه مندان به یادگیری خوانندگی  نمیخوره. در این میان منابعی هم هستند که به روز باشند اما ایراد بزرگی که دارند این است که آموزش های آنها بر اساس موسیقی غرب هست و از اونجایی که بدون هیچ نوع تغییری وارد کشور ما شده است نمیتواند برای دانش آموزان خوانندگی کار ساز باشد.

در خوانندگی 12 نکته اساسی و مهم وجود دارد که در دوره های آموزش خوانندگی به آنها اشاره کرده ایم که حتما باید آنها را آموزش دیده باشید چرا که برای خواننده شدن به این اصول 100 درصد نیاز پیدا خواهید کرد و بدون بکارگیری آنها نمیتوانید به یک خواننده خوب تبدیل شوید.

  • تنفس مناسب
  • گرم کردن حنجره
  • موقعیت و جای گیری مناسب
  • پیدا کردن دامنه صدا
  • آبرسانی حنجره
  • کنترل صدا و اندازه گیری آن
  • کنترل تن صدا
  • هماهنگی آواز خوانی و بینی
  • آواز خواندن
  • شنیدن و گوش سپردن!
  • تمرین ، تمرین ،تمربن
  • مطالعه و بروزرسانی اطلاعات خوانندگی

با اندکی تامل در تفاوت موسیقی غرب و موسیقی ایران مسلما متوجه خواهید شد که آموزش های موجود در این حوزه نمیتواند برای علاقه مندان راه حلی برای آموزش خوانندگی باشد. چرا که فرهنگ موسیقی و معیار های جامعه غرب با ایران همخوانی ندارد. از این رو ما در آکادمی آموزش خوانندگی و آواز خوانی پورپروین بر آن شدیم که خوانندگی را به 3 روش مجزا و در 2 مرحله به علاقه مندان خوانندگی و آواز خوانی آموزش دهیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استند آرایشی چیست؟ کاربردهای استند در صنایع مختلف به غیر از استند آرایشی
یک شنبه 5 مرداد 1399 ساعت 12:32 | بازدید : 73 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

استند آرایشی از جمله رایج ترین محصولات برای مرتب سازی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در فروشگاه و یا داروخانه بوده و از طرفی دیگر برای تبلیغات انواع محصولات آرایشی و بهداشتی گزینه ای بسیار مناسب و کاربردی به شمار می روند.

استندهای آرایشی و بهداشتی محصولاتی مدرن و به روز بوده که هم برای تولید کنندگان امروز و هم برای تولید کنندگان کهنه کار مورد استفاده می باشد. معمولا این محصولات با ابعاد و اندازه تولید و روانه بازار می شوند.

استند آرایشی این توانایی را دارند که رقابت در دنیای تجارت را بیشتر کرده و معمولا هر تولید کننده ای که بتواند در استفاده از استندها عملکرد بهتری داشته باشد، می تواند محصولات بیشتری را در بازار به فروش برساند.

با توجه به اهمیت فروش محصولات مختلف برای شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، تمایل به استفاده از استندهای آرایشی در سال های اخیر با رشد بسیار خوب و چشمگیری مواجه شده است.

این نوع از استند ها دارای مزایای بسیار زیادی بوده که این مزایا باعث شده تا استقبال از این محصولات افزایش یابد.

آشنایی با مدل های مختلف از استند آرایشی

1- استند آرایشی ایستاده

این نوع از استند ها به صورت عمودی ساخته می شوند و عرض آنها نسبت به ارتفاع آنها کمتر است. از این نوع استند ها می توان برای هر نوع از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.

هنگامی که محصولات آرایشی و بهداشتی تعداد کمی داشته باشند، از این نوع استند ها استفاده می شود.

2- استند آرایشی زمینی

این نوع از استند ها شباهت زیادی به استند های ایستاده دارند، اما معمولا این نمونه از استند ها یک تکه نبوده و از دو بخش مجزا ساخته می شوند.

یک بخش بر روی زمین قرار گرفته و قسمت بعدی بر روی آن قرار می گیرد. معمولا در فروشگاه ها و یا داروخانه ها از این نوع استند ها برای محصولات جدید و پر کاربرد قابل استفاده است.

3- استند آرایشی دیواری

این نوع از استند ها را می توان به راحتی با استفاده از پیچ و رولپلاک به دیوار نصب کرد. هم در ارتفاع پایین و همچنین در ارتفاع بالا می توان این نوع از استند ها را نصب نمود.

معمولا این نمونه از استند ها با ابعاد مختلفی تولید می شوند و این موضوع باعث می گردد تا افراد زیادی از این محصول استفاده کنند.

معمولا زمانی که محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار زیاد باشند، این نوع از استند ها گزینه مناسب تری هستند.

4- استند آرایشی رومیزی

استند های آرایشی و بهداشتی رومیزی معمولا ابعاد بزرگی ندارند، به همین خاطر به راحتی می توان آنها را بر روی میز های مختلف قرار داد. این نوع از استند ها در فروشگاه های بزرگ و کوچک قابل استفاده می باشند.

معمولا محصولاتی که دارای کاربرد های بسیار زیادی هستند، در این نوع از استند ها قرار می گیرند. زیرا دسترسی به آنها بسیار راحت و ساده است.

کاربرد استند به غیر از استند آرایشی در صنایع مختلف

 مواد غذایی

بیشترین استند ها در این صنعت دیده می شوند. بسیاری از ما چندین سال است که حتی در کوچک ترین سوپر مارکت ها این استند ها را دیده ایم. این استند ها در بسیاری از سوپر مارکت ها و فروشگاه های بزرگ وجود دارد. از انواع این استندها موارد زیر را می توان نام برد :

استند خشکبار، استند شکلات، استند آبمیوه، استند آب معدنی نمونه های این استندها است.

استند رب گوجه فرنگی، استند ماکارونی، استند چای و قهوه و استند ادویه جات از نمونه های دیگر هستند.

بی تردید می توان گفت برای بسیاری از مواد غذایی که در خرده فروشی ها به فروش می رسد، می توان استند طراحی و تولید کرد.

با توجه به تنوع محصولات و برند ها در این صنعت استفاده از استند یا قفسه نمایش محصول اهمیت خاص خود را دارد.

استند بیسکوییت

ابزارآلات و یراق

استند در این صنعت نیز در سال های اخیر نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. از انواع این استندها می توان موارد زیر را نام برد:

استند آچار، استند رنگ، استند قلم مو، استند دستکش، استند سنگ برش، استند دریل، استند ابزارهای ساختمانی.

همچنین برای انواع ابزار برقی و شارژی و ابزار اندازه گیری این استندها طراحی و تولید می شود.

استند ابزارآلات

 برق و الکترونیک

در دنیای گسترده قطعات و لوازم برقی و الکترونیک استند نمایش محصول نیز کاربرد خاص خود را دارد. انواع استند کلید و پریز، استند لامپ، استند سیم و کابل از نمونه های قابل ذکر هستند.

استند رومیزی لامپ

 نساجی و پوشاک

برای تولیدات کارخانه های عظیم نساجی و به منظور معرفی و تبلیغ نیز می توان از استند استفاده کرد. استند پارچه ها با طرح های متنوع و متمایز از رقبا در این صنعت، نمونه ای از این استندها می باشد.

همچنین با افزایش برندهای پوشاک، این استندها می توانند ابزار مؤثری برای تبلیغ و فروش باشند.

استند پارچه

استند پوشاک

داروئی و آرایشی – بهداشتی

استندهای این صنعت نیز در بسیاری داروخانه و فروشگاه های عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی دیده می شود.

در صنعت داروسازی هم گاهی برای معرفی برخی محصولات جدید از استند استفاده می شود. اغلب این استندها را در کنار صندوق فروش داروخانه دیده ایم. استند انواع پماد، استند قرص جوشان از نمونه استندهای این صنعت هستند. با توجه به رقابت بالا در صنعت آرایشی نیز استفاده از استندهای متمایز امری ضروری است. در حوزه آرایشی انواع استند لاک، استند کرم، استند عطر از این نمونه ها هستند. در حوزه بهداشتی هم انواع استند شامپو سر، استند شامپو بدن، استند صابون، استند مسواک، استند خمیر دندان را می توان نام برد.

استند آرایشی

طلا و جواهرات

با توجه به نوع محصولات این صنعت و برند سازی های صورت گرفته در چند سال اخیر، استفاده از استندهای لوکس تر کمک بسیاری در جلب توجه مشتریان خواهد داشت.

استند طلا و جواهر

کاشی و سرامیک

استند کاشی و سرامیک هم در انتخاب مشتریان تاثیرگذار است. استفاده از این استندها علاوه بر متمایز نشان دادن محصول، کمک به انتخاب آنان نیز خواهد کرد.

استند سرامیک

تجهیزات و لوازم ورزشی

در انواع محصولات ورزشی نیز استفاده از استند نقش مهمی دارد. به عنوان مثال استند خانواده محصولات ورزش شنا می تواند مشتریان را ترغیب به خرید کند. در این استند می توان لباس شنا، عینک شنا، کلاه شنا، فین شنا قرار داد. در این نوع استندها علاوه بر یادآوری، انگیزه خرید سایر محصولات نیز به وجود می آید.

استند لوازم ورزشی

لوازم التحریر و اداری

دنیای گسترده لوازم التحریر، تنوع و سایز کوچک این محصولات استفاده از استند را در این حوزه ضروری کرده است. انواع استند خانواده محصول نیز برای این محصولات بسیار کاربرد دارد. بسیاری از لوازم التحریر و لوازم اداری با قرار گرفتن در استند نمایش محصول دارای نظم خاصی می شوند. نظر مشتری را به خود جلب می کند و حتی انتخاب را برای او آسان تر می کند. استند خودکار، استند مداد، استند دفتر از نمونه های این استندها هستند.

استند لوازم التحریر

انتشارات

در سال های اخیر در حضور اینترنت، با کمرنگ شدن علاقه بسیاری از مردم به مطالعه کتاب ها و سایر محصولات انتشارات روبه رو هستیم. استفاده از این استندها با طراحی خاص و جذاب در مکان های عمومی می تواند افراد را به این امر ترغیب کند.

استند کتاب

لوازم خانه و آشپزخانه

استند های تبلیغاتی برای نمونه محصول این گروه قطعاً نقش مهمی در آن محل خرید مشتریان ایفا خواهد کرد. استند لوازم آشپزخانه، استند انواع ظروف آشپزخانه، استند اجاق گاز، استند ماشین ظرفشویی از نمونه های این استندها هستند.

استند اجاق گاز و استند ماشین ظرفشویی

خودرو و لوازم جانبی آن

بسیاری از لوازم جانبی خودرو در استند قابلیت تبلیغ و فروش دارند. از نمونه این استندها استندلاستیک خودرو، استند روغن موتور، استند ضدیخ می باشد.

استند روغن موتور

اسباب بازی

دنیای اسباب بازی بسیار متنوع و رنگارنگ است. با توجه به رقابت بالا در این محصولات نیز، استند برای متمایز بودن از رقبا در مراکز خرید ضروری می باشد.

استند اسباب بازی

لنز و عینک

این گروه از محصولات نیز با استفاده از استند به یک نظم ایده آلی می رسند. این نظم هم به فروشنده و هم خریدار کمک می کند تا انتخاب آسان تر صورت بگیرد.

استند عینک

همان طور که متوجه شدید هر جا که سخن از فروش محصولات است، استند نیز می تواند وجود داشته باشد. البته با نقشی پر رنگ و تاثیری محسوس.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، با تیم طراحی و تولید استند نمایش محصول فیت در ارتباط باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 48
:: بازدید سال : 150
:: بازدید کلی : 989