پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
چرا باید ابزار رونیکس بخریم؟
چهار شنبه 30 فروردين 1402 ساعت 10:8 | بازدید : 45 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

معرفی برند رونیکس، ویژگی ها و محصولات

برندهای مختلف ابزارهای مختلفی تولید می کنند که یکی از نمونه های معروف آنها رونیکس است. برند رونیکس یک برند ایرانی است که در کشورهای دیگر فعالیت می کند و یکی از برندهای بین المللی ایرانی محسوب می شود. در این مقاله می خواهیم به معرفی این برند، ویژگی ها و محصولات آن بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از ابزار رونیکس استفاده کنیم؟

معرفی برند

در گذشته نه چندان دور، بازار ابزار تحت سلطه برندهایی بود که ابزارهای باکیفیت را با قیمت بالا ارائه می کردند. در آن زمان ابزارهای ارزان قیمت از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و پاسخگوی نیاز کاربران خود نبودند. در آن زمان بود که رونیکس با هدف تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب کار خود را آغاز کرد. این شرکت از سال 2005 به یک برند بین المللی در زمینه ساخت ابزار تبدیل شده است.

ابزار رونیکس

رونیکس تولز محصولات خود را با در نظر گرفتن کیفیت مورد نظر مشتری و توان مالی خود عرضه کرد و توانست خیلی سریع در سطح بین المللی گسترش یابد. در حال حاضر این برند ایرانی در بیش از 48 کشور جهان فعال بوده و در برخی از آنها به صورت قانونی ثبت شده است. محصولات رونیکس ساخت کشورهای مختلف بوده و همگی زیر نظر این برند تولید می شوند.

رونیکس بیشتر در فرانسه و آلمان ابزارهای برش و حفاری، در کره جنوبی و تایوان ابزارهای بادی، تایوان، کره جنوبی و چین ابزارهای برقی و در استرالیا، چین، اسپانیا، تایوان و ترکیه ابزارهای دستی تولید می کند.

کیفیت و مقرون به صرفه بودن

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد هدف از فعالیت این برند این بود که بتواند ابزارآلاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کند تا مشتریان با هزینه کمتر به محصولاتی با کیفیت و گران قیمت از برندهای دیگر دسترسی داشته باشند. این یک پاسخ مهم به این سوال است که "چرا باید از ابزار رونیکس استفاده کنیم؟" است.

محصولات این شرکت در تولید مراحل کیفی مختلفی را طی می کنند و با آزمایش های مختلف بررسی می شوند. محصولات با استفاده از جدیدترین سیستم های مدیریتی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته اتوماتیک تولید می شوند و کار بازرسی آنها با دقت انجام می شود. رونیکس سعی کرده است تا محصولات خود را مطابق با نیاز بازار تولید کند تا کاربردهای متفاوت مورد نیاز مشتریان خود را برآورده کند. محصولات رونیکس به گونه ای تولید می شوند که برای تحقق شعار این شرکت با عنوان «رونیکس ادامه دارد» مشکلی پیش نیاید.

این برند موفق به تولید طیف وسیعی از محصولات با گواهینامه ISO 9001-2008 شده است که گواه کیفیت ابزار تولید این برند می باشد. رونیکس نماینده رسمی برندهای ONCI و JIT در خاورمیانه است.

گارانتی محصول

دلیل دیگری که چرا باید از ابزار رونیکس استفاده کنیم؟ زیرا این شرکت خدمات پس از فروش خوبی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این برند تدابیری اندیشیده است تا در مدت زمان کوتاهی پس از درخواست مشتری، فرآیند خدمات رسانی آغاز شود و تا رفع مشکل ادامه یابد. تعمیرکاران خدمات پس از فروش این برند در کمترین زمان ممکن نیاز مشتری را برآورده کرده و رضایت او را جلب می کنند. سرویس رونیکس پلاس با هدف رضایت و وفاداری مشتریان اقدام به تهیه قطعات یدکی مورد نیاز جهت تعمیرات نموده است.

کاربردهای نیمه صنعتی و خانگی

محصولات رونیکس برای مصارف نیمه صنعتی و مصارف خانگی بسیار مناسب هستند. با خرید ابزار رونیکس می توانید محصولی با کیفیت و مناسب برای کاربردهای سبک خانگی و صنعتی به دست آورید. این نام تجاری برای مصارف صنعتی بزرگ که نیاز به توان بالا دارند توصیه نمی شود. زیرا محصولات او برای آن طراحی نشده اند.

خرید ابزار رونیکس

تنوع ابزار این برند

ابزارهای رونیکس در گروه های مختلفی از ابزارهای بادی، برقی، دستی، برش و جوش به بازار عرضه شده اند. هر یک از ابزارها نیز در گروه خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر نوع برای کار خاصی مناسب تر است. به عنوان مثال سازهای بادی این برند در دو نوع بادی چوبی و بادی صنعتی ارائه شده است تا نیاز کاربران مختلف را بهتر و کاملتر برآورده سازد. این برند نیازهای متفاوت مشتریان را در نظر گرفته و بر این اساس ابزارهای متنوعی را در صنایع مختلف تولید کرده است. علاوه بر کلیات ذکر شده، این برند به تولید ابزار در زمینه روشنایی، تجهیزات ایمنی و ... نیز پرداخت می کند.

بهترین ابزار رونیکس

می توان گفت که عبارت best runic tool اصطلاح درستی نیست. زیرا ابزاری که برای یک کاربرد مناسب است ممکن است برای کاربرد دیگری مناسب نباشد. به عنوان مثال برخی از محصولات رونیکس برای انجام کارهای بزرگ بسیار مناسب هستند و شاید عنوان بهترین ابزار رونیکس برای آنها مناسب به نظر برسد اما همین ابزار برای کارهای ظریف و کم حجم به خوبی جواب نمی دهد. در مورد سایزهای کوچک به ابزار خاصی نیاز است که آن هم توسط رونیکس تولید می شود.

 

بنابراین می توان گفت هر وسیله ای مفید است و اگر در جای مناسب از آن استفاده شود بهترین ابزار است. عوامل مختلفی مانند نوع کار، توان مورد نیاز، سطح مورد نظر، ظرفیت و ... تعیین کننده مناسب بودن یا نبودن یک ابزار است.

به طور کلی ابزارهای پرفروش را می توان جزو بهترین ابزارهای هر برندی دانست. برند رونیکس نیز از این امر مستثنی نیست. این برند در تمامی دسته های ابزار خود توانسته در برخی ابزارها فروش بیشتری داشته باشد و نشان از محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارد. به عنوان مثال در زمینه دریل های پرفروش می توان به چکش چرخشی مدل های 2210c و 2210 و یا در زمینه مینی فرز مدل 3130 اشاره کرد.

منبع : وبسایت رسمی رونیکس

فروشگاه اینترنتی ابزار رونیکس

WordsCharactersReading time
WordsCharactersReading time
برچسب‌ها: ابزار رونیکس ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


انواع سه نظام دستگاه تراشکاری
یک شنبه 18 دی 1401 ساعت 12:15 | بازدید : 41 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

هنگامی که عملیات برش بر روی دستگاه انجام می شود، نیروهای مختلف زیادی ایجاد می شود. برای جلوگیری از لرزش و کاهش ضربه در حین برش، ابزار باید با استفاده از پیچ و مهره در ستون ابزار محکم نگه داشته شود.

انواع مختلفی از وسایل کار برای کارهای مختلف وجود دارد. ما بر روی توضیح تفاوت بین انواع سه نظام دستگاه تراش تمرکز خواهیم کرد. یک سه نظام دستگاه بر روی پایه ماشین تراش نصب می شود و می توان آن را به صورت دستی یا الکتریکی کار کرد.

سه نظام دستگاه تراش

معمولاً برای نگهداری قطعات کار دوار مانند میله استفاده می شود و همچنین می تواند برخی از اجسام نامنظم را که تقارن شعاعی ندارند در خود نگه دارد. در حالی که عملکرد اصلی یک سه نظام دستگاه برای ماشین تراش است، مواردی وجود دارد که یک سه نظام دستگاه دستی را نیز می توان بر روی یک ماشین فرز نصب کرد تا به گیره متحدالمرکز دست یابد.

1#. سه نظام دستگاه دستی

سه نظام ها را به صورت دستی با پیچ یا پینیون باز یا بسته کنید. یک سه نظام دستگاه دستی با استفاده از یک آچار دسته T در سوراخ دسترسی در قطر خارجی سه نظام دستگاه کار می کند. سه نظام دستگاه دستی را می توان به یک سه نظام یک تکه یا یک سه نظام دو تکه با سه نظام بالایی قابل جابجایی مجهز کرد.

بیشتر بخوانید : دیگ آب گرم صنعتی چیست؟

برای بهبود کارایی، Shank همچنین یک سه نظام دستگاه "تغییر سریع" را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد به جای چند دقیقه، سه نظام ها را در چند ثانیه تغییر دهید و به شما کمک می کند بهره وری خود را افزایش دهید.

#2. ماشین تراش قدرتمند با سه نظام هایی با قابلیت تعویض سریع

این به سازندگان اجازه می دهد تا در زمان راه اندازی دستگاه بیش از آنچه باید صرفه جویی کنند. علاوه بر این، تراش برقی با سه نظام ‌های تغییر سریع، زمان لازم برای تغییر تنظیمات روی سه نظام دستگاه هر کار را کاهش می‌دهد و بازپرداخت سریع‌تری را برای سه نظام دستگاهی ارائه می‌دهد که قیمت آن بیشتر از یک سه نظام نرم استاندارد است. رخ می دهد.

#3. سه نظام دستگاه سوراخ دار قدرتمند

سوراخ عبوری امکان پردازش قطرهای بزرگتر مواد خام را فراهم می کند و اجزای عملکردی سخت شده و آسیاب شده از هر طرف، دقت بالا و دقت تکرار را تضمین می کنند. همچنین به برنامه‌های تغذیه نوار اجازه می‌دهد تا توان عملیاتی نهایی را داشته باشند در حالی که دستگاه را همیشه در حال کار نگه می‌دارد.

#4. سه نظام دستگاه های قدرتمند بدون سوراخ

مانند سه نظام دستگاه پاور با سوراخ‌های عبوری، این سه نظام دستگاه‌ها نیز دقت بالای خروجی و تکرار را تضمین می‌کنند. سه نظام دستگاه های بدون سوراخ نیز به خوبی در برابر کثیفی و تراشه محافظت می شوند و برای استفاده در تراش های عمودی و افقی مناسب هستند.

#5. سه نظام دستگاه برق پنوماتیک

این سه نظام دستگاه برقی با سوراخ بزرگ برای ماشینکاری لوله ها و قطعات کار مشابهی که معمولاً در صنعت نفت و گاز یافت می شوند مناسب است. سه نظام دستگاه ها با استفاده از یک سیلندر نصب شده یا یکپارچه به صورت پنوماتیک کار می کنند.

مزیت بزرگ این دستگاه های گیره این است که به هیچ فضایی برای واحد هیدرولیک نیاز ندارند. این باعث می شود که برای حرکات سریع باز و بسته شدن دستگاه گیره مناسب باشد.

بسته به نوع عملیات، نگهدارنده ها و سه نظام دستگاه های مختلف قطعه کار استفاده می شود. درباره انتخاب سه نظام دستگاه های تراش ساقه ما، تامین کننده ترجیحی ما برای این نوع نگهدارنده ابزار، بیشتر بیاموزید.

منیع : https://mechanicaljungle.com/lathe-chuck-types/

WordsCharactersReading time
WordsCharactersReading time
WordsCharactersReading time

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


دیگ آب گرم صنعتی چیست؟
شنبه 11 تير 1401 ساعت 19:47 | بازدید : 45 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

دیگ های آب گرم صنعتی برای استفاده عملی مانند نمونه های خانگی خود معمولاً با مشعل های گازی یا نفتی نصب شده در جلوی دیگ کار می کنند تا کارکرد و نگهداری آسانی داشته باشند. جایی که آنها عمدتاً از نظر اندازه متفاوت هستند: دیگهای آب گرم صنعتی بسیار بزرگتر از دیگهای بخار خانگی هستند تا ظرفیت گرمایش بیشتر آنها را منعکس کنند.

به عنوان نوعی گرمایش مستقیم، یک سطح انتقال حرارت بزرگ بین آب و فرآیند برای عملکرد موثر انتقال حرارت مورد نیاز است. هنگامی که فرآیند اجازه این کار را نمی دهد، یا اگر دمای آب مورد نیاز بالای 100 درجه سانتی گراد باشد، استفاده از دیگ های آب گرم فشار قوی یک راه حل آزمایش شده، آزمایش شده و اثبات شده است. کارکرد در فشارهای بالاتر بدیهی است که به این معنی است که طراحی دیگ بخار پایدار و مستحکم ضروری است و Babcock Wanson با معرفی دیگ آب گرم فشار بالا TPC-AS به این مهم دست می یابد.

اصول کارکرد ، اصول عملکرد

دیگ های آب گرم صنعتی از یک مفهوم طراحی پیروی می کنند که از بسیاری جهات نسبتاً شبیه دیگ های بخار است، اگرچه در حین کار کاملاً با آب پر می شوند در حالی که دیگ های بخار با سطح آب و فضای بخار کار می کنند.

اجاق گاز در کوره و لوله های دیگ آتش می زند تا آب داخل محفظه دیگ را گرم کند. آب گرم با استفاده از یک پمپ گردشی ساده و سیستم لوله کشی به فرآیند تحویل داده می شود و به دیگ باز می گردد تا دوباره گرم شود. هرگونه اتلاف آب باید با آب شیرین تصفیه شده شیمیایی جبران شود تا از خوردگی جلوگیری شود.

مخزن فشار دیگ معمولا یک لوله استوانه ای افقی بسته است که توسط یک ماده عایق احاطه شده است. رایج ترین دیگ های آب گرم صنعتی دو پاس یا سه پاس هستند. هر گذر مجموعه متفاوتی از لوله ها است که گاز داغ دودکش قبل از گردش در داخل دیگ از طریق آن عبور می کند. علاوه بر این، دیگ های آب گرم صنعتی با شعله معکوس وجود دارد که مشعل در یک کوره بن بست مشتعل می شود و گازهای احتراق در همان محفظه بر روی خود تکثیر می شوند تا از احتراق کامل اطمینان حاصل شود. این همچنین طراحی جمع و جورتری را ایجاد می کند.

بهترین دیگ های آب گرم صنعتی کدامند؟

دیگ های آب گرم صنعتی معمولاً زمانی انتخاب می شوند که دمای فرآیند مورد نیاز نسبتاً پایین باشد - معمولاً کمتر از 90 درجه سانتیگراد. هنگامی که دماهای بالاتر مورد نیاز است، از اشکال جایگزین گرمایش مانند آب داغ، بخار یا سیستم های سیال حرارتی کارآمد استفاده می شود. با این حال، سادگی و به طور کلی هزینه پایین نصب دیگ های آب گرم به این معنی است که آنها همچنان در طیف وسیعی از صنایع مانند مواد شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی در جایی که دما اجازه می دهد استفاده می شود.

مزایای دیگ آب گرم صنعتی

  • ارزان برای نصب
  • فرآیند ساده و کارآمد
  • الزامات نگهداری و بازرسی فشار کم بسیار ساده است
  • عملکرد با راندمان بالا

source: https://www.babcock-wanson.com/product-category/industrial-hot-water-boilers/

برچسب‌ها: دیگ بخار , دیگ آبگرم ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


سیستم آب یخچال چگونه کار می کنند؟
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 17:52 | بازدید : 30 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

یک پیکربندی بسیار متداول از شیرهای مورد استفاده در یخچال و فریزر با یخ ساز و پخش کننده وجود دارد - برای هر فنی بسیار معمول است که با نحوه کار آنها و اصطلاحات استفاده شده برای اشاره به آنها آشنا باشد. شما نمی توانید چیزی را که درک نمی کنید عیب یابی کنید!

ما از یک یخچال جنرال الکتریک به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد، اما این سیستم تقریباً در تمام یخچال های دارای منبع آب استفاده می شود. این گزیده ای از کتابچه راهنمای جنرال الکتریک است:

تنها چیزی که گفته می شود این است که شما سه دریچه در این سیستم دارید (یا اگر فقط یخ ساز و بدون پخش کننده دارید، دو سوپاپ).

شیر ایزوله، همانطور که معمولاً تصور می شود، دریچه ای است که تمام آب باید از آن عبور کند تا وارد یخچال شود. همانطور که از نامش پیداست، لوله های داخلی یخچال را از فشار خانه جدا می کند. برای اینکه یخ ساز یا پخش کننده آب دریافت کند، علاوه بر شیر مربوطه، شیر جداکننده نیز باید فعال شود.

سیستم های آب یخچال چگونه کار می کنند

«شیر ایزوله» رایج‌ترین نام برای شیرهایی است که این هدف را انجام می‌دهند، اما می‌بینید که سازندگان آنها را با چیزهای مختلفی می‌نامند - شیر اصلی، شیر اولیه، حتی شیر پایلوت. نام آن هرچه که باشد، درک عملکرد آن به عنوان دریچه ای که تمام آب برای ورود به یخچال باید از طریق آن جریان یابد، مهم است..

تمامی موارد توضیح داده شده در این مقاله در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی و در بخش آموزش تعمیرات یخچال آموزش داده میشود.

دو سوپاپ دیگر - دریچه پخش کننده و شیر یخ ساز - کاملاً قابل توضیح هستند. هنگامی که آب در یخ ساز یا پخش کننده درخواست می شود، شیر مربوطه به همراه دریچه ایزوله روشن می شود. در گزیده ای از کتابچه راهنمای GE در بالا، آنها به این دو شیر به عنوان بخشی از یک شیر دوبلکس اشاره می کنند. این امر رایج است و به هیچ وجه عملکرد جداگانه این دو شیر را تغییر نمی دهد.

در یخچال جنرال الکتریک، پنل هر شیر را به صورت جداگانه کار می کند. بنابراین در این مورد، الگوریتم باید بداند که چگونه برق را به شیر ایزوله و همچنین شیرهای ثانویه که باید فعال شوند، تغییر دهد.

اما در موارد دیگر، مانند اکثر یخچال های الکترولوکس، پیکربندی دیودی مانند این را خواهید دید. این به مهندسان اجازه می دهد مدار را با حداقل برنامه ریزی مورد نیاز برای برد طراحی کنند.

در آنجا شیر ایزوله را «شیر اولیه» می نامند. اما باز هم، این همان دریچه است که به همان هدف عمل می کند.

آیا می خواهید بیشتر از اصول اولیه در مورد تکنیک ها و تکنیک های عیب یابی مربوط به تعمیر یخچال بیاموزید؟ برای بررسی دوره پیشرفته تعمیر یخچال ما، که یکی از دوره های فنی متعددی است که در اینجا در آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی ارائه می دهیم، روی زیر کلیک کنید.

برچسب‌ها: آموزش لوازم خانگی ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


علت تاری تصویر دوربین مداربسته در روز و شب
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 12:25 | بازدید : 47 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

هنگام مشاهده تصاویر دوربین مداربسته ، ممکن است با مشکلاتی در وضوح و وضوح تصویر مواجه شوید. به عنوان مثال، عکس ها تار هستند یا یک هاله در تصویر دوربین به خصوص در شب دیده می شود. گاهی اوقات تصویر دوربین مداربسته در شب با تصویری از چراغ های LED دوربین همراه می شود. همه اینها با تجزیه و تحلیل علت تاری تصویر دوربین مداربسته در روز و شب بررسی می شود. دلایل افت کیفیت تصویر دوربین مداربسته در شب بیشتر به مکانیزم دید در شب دوربین مداربسته منجر می شود. ویجت ممکن است خراب باشد یا به درستی کار نکند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل مختلف آشنا شوید.

1. علت تار شدن تصویر دوربین مداربسته در شب

تقریبا تمام دوربین های مدار بسته مجهز به دید در شب هستند. با این تفاوت که از تکنیک های مختلفی برای عکس گرفتن در محیط تاریک و کم استفاده می کنند. در فناوری هایی که LED های مادون قرمز نقش حیاتی دارند، هر نوع نقص در LED ها بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر یک LED ( نور مادون قرمز ) از پنجره جلوی دوربین عبور نکند، تصویر با هاله ظاهر می شود. گاهی اوقات تصویر مانند یک پرده روی عکس به نظر می رسد. بنابراین، باید بررسی کنید که چرا نور LED از شیشه عبور نمی کند.

شیشه دوربین مدار بسته

یکی از دلایلی که LED ها نمی توانند از شیشه دوربین عبور کنند، آلوده بودن شیشه به دوده یا گریس است. مکان هایی که بخار چرب در فضا و محیط وجود دارد، مانند تاسیسات صنعتی و محیط هایی مانند تعمیرگاه ها و مکانیک ها، احتمال بروز این مشکل دوربین افزایش می یابد. نامناسب بودن شیشه های به کار رفته در طراحی و ساخت دوربین نیز در این مورد نقش بسزایی دارد. ما خرید دوربین مداربسته از برندهای معتبر و معتبری را ارائه می دهیم که استانداردهای جهانی را در محصولات خود رعایت می کنند.

قطعات دوربین مدار بسته

عینک های دوربین مداربسته به صورت ویژه طراحی شده اند. داخل شیشه دوربین مداربسته یک سوراخ پلاستیکی وجود دارد. در واقع لنز را تعیین می کند. با قرار دادن لنز در دوربین، فاصله ای بین لنز و دیافراگم لنز ایجاد می شود. این فضا در دوربین های مختلف متفاوت است و با فوم یا لاستیک پوشیده شده است. دلیل اعوجاج تصویر دوربین مداربسته در شب گاهی به کیفیت فوم مربوط می شود. زیرا عدم وجود فوم یا موقعیت نادرست باعث بازگشت نور مادون قرمز به لنز می شود.

شیشه دوربین مدار بسته

اما اگر نور LED از آن عبور نکند و دوباره به لنز منعکس شود چه اتفاقی می افتد؟ تصویر مقابل را در نظر بگیرید. اگر نور مانند تصویر از شیشه عبور نکند، نور به دوربین بازتاب می‌شود. نتیجه تصویری با هاله ای از نور سفید یا مات است. در برخی موارد می توانید چراغ های LED دوربین مدار بسته را در عکس مشاهده کنید.

2. دلیل افت کیفیت تصویر دوربین مداربسته

مشکل افت کیفیت در دوربین های مداربسته به روش های مختلفی اتفاق می افتد، گاهی با اعوجاج تصویر دوربین مداربسته و گاهی با رگه ها یا برف در تصویر. این شرایط ناشی از چندین عامل است: مشکلات شبکه، منبع تغذیه ضعیف، مشکلات کابل، سخت افزار معیوب، خطاهای نرم افزار دوربین، تداخل آدرس IP، تنظیمات نادرست و غیره. همه این عوامل می تواند باعث اعوجاج تصویر دوربین مداربسته در روز و شب شود.

3. دلیل تار شدن تصویر دوربین مداربسته در طول روز

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است تصویر دوربین مدار بسته در طول روز تار شود. ساده ترین آنها مانند کثیفی روی لنز دوربین است که به راحتی پاک می شود و پیچیده تر که به دلیل ساختار و اجزای یک دوربین مداربسته است و به سختی قابل تشخیص است. یکی از شایع ترین دلایل تار شدن تصویر، عدم تنظیم مناسب فوکوس دوربین است. فوکوس لنز دوربین مداربسته بر روی نقطه مناسب تصویری واضح ایجاد می کند. به هر دلیلی این نقطه به درستی تنظیم نشده است، تصویری تار از دوربین مداربسته دریافت خواهید کرد. نور پس از عبور از لنز و رسیدن به سنسور دوربین در یک نقطه به هم می رسد. حال اگر تمام پرتوهای نور در آن نقطه متمرکز نباشند، تصویری تار ایجاد می شود.

دوربین های مدار بسته با لنز ثابت نیازی به تنظیم فوکوس ندارند. زیرا فاصله لنز تا سنسور در کارخانه استاندارد و ثابت است. اما در دوربین های دارای لنز چند کانونی این نقطه قابل تغییر و تنظیم است. زیرا فاصله کانونی که نقش مهمی در شکل گیری تصویر دارد با بزرگنمایی تغییر می کند. در نتیجه کنترل فوکوس دوربین باید امکان پذیر باشد.

گاهی اوقات تصویر در یک قسمت فوکوس قرار می گیرد و قسمت های دیگر تصویر تار می شود. در این حالت می توانید با تنظیم دیافراگم فوکوس را تغییر دهید تا کل تصویر واضح باشد. رابطه بین دیافراگم و دیافراگم لنز یا عنبیه دوربین مداربسته مشابه رابطه بین مردمک چشم و عنبیه است. در واقع از طریق عنبیه مردمک باریک یا گشاد می شود. دریچه نیز توسط دریچه باز یا بسته می شود. این ابزار برای تغییر عمق میدان استفاده می شود.

4. رفع تاری تصویر دوربین مدار بسته

همانطور که قبلا ذکر شد، آلودگی شیشه دوربین مدار بسته می تواند باعث تار شدن تصاویر شود. این آلودگی گاهی در حین نصب رخ می دهد و اثر انگشت روی شیشه دوربین باقی می ماند. پیش کار نصب اغلب در طول روز انجام می شود و مشکل به طور همزمان ظاهر نمی شود. بنابراین ساده ترین راه برای از بین بردن تاری تصویر دوربین در شب، تمیز کردن شیشه دوربین مداربسته است.

دلیل دیگر تار شدن تصویر منعکس شده در دوربین است. اجسام انعکاسی مانند فلز، شیشه، هدرهای در و غیره می توانند نور را به لنز دوربین مدار بسته منعکس کنند. حتی گیاهان نیز می توانند نور را منعکس کنند. بهتر است دوربین را در گوشه ها قرار ندهید. گیاهان یا اجسام بازتابنده را در مقابل دوربین قرار ندهید، به خصوص دوربین های مادون قرمز. دقت کنید که اطراف لنز دوربین مداربسته IR لاستیک یا فوم وجود نداشته باشد و آسیبی به آن وارد نشود. این حلقه لاستیکی ممکن است در حین نصب دوربین آسیب ببیند یا گاهی اوقات در موقعیت مناسب قرار نگیرد. در نتیجه موقعیت آن را اصلاح کنید و این مشکل را حل می کند.

لنز دوربین مداربسته بد

مشکل تصویر دوربین مداربسته در شب ممکن است مشکل از لنز باشد. در طول روز، دوربین نور خورشید را دریافت می کند. این نور باید قبل از ورود به سنسور تصویر از گنبد یا شیشه محافظ دوربین عبور کند و بسته به مدل دوربین از فیلتر مادون قرمز (یک تکه شیشه) نیز عبور کند. هنگامی که نور از شیشه عبور می کند، شکست یا شکست نور رخ می دهد که می تواند جهت نور را تغییر دهد. در شب، دوربین مادون قرمز فیلتر مادون قرمز را حذف می کند تا نور بیشتری وارد دوربین شود که باعث ایجاد تفاوت در شکست نور می شود و منظره یاب باید آماده باشد تا آن تفاوت جزئی را اصلاح کند. اگر از دوربین مداربسته ارزان و همه کاره استفاده می کنید این مشکل به راحتی حل نمی شود. زیرا لنز بخشی از برد مدار است و به راحتی قابل تعویض نیست.

5. تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

در تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته، می توانید مشخص کنید که دوربین در شب به حالت دید در شب می رود یا در شرایط کم نور. در تنظیمات دوربین مداربسته آنالوگ می توانید از طریق دستگاه وارد تنظیمات دوربین شوید. همچنین اگر منوی OSD داشته باشید انجام این کار آسان تر است. اکثر دوربین های مداربسته برندهای مختلف دارای گزینه های روز/شب یا مشابه در منوی OSD خود هستند. این گزینه را انتخاب کنید. چندین حالت به شما ارائه می شود که هر کدام نحوه فعال سازی دید در شب دوربین را مشخص می کند.

انتخاب خودکار یا هوشمند این گزینه به دوربین امکان می دهد در شرایط کم نور مانند شب به حالت دید در شب تغییر وضعیت دهد. LED های مادون قرمز دوربین فعال شده و تصویربرداری با استفاده از نور مادون قرمز انجام می شود.

  • انتخاب سیاه و سفید یا سیاه و سفید دوربین را برای همیشه در حالت دید در شب قرار می دهد.
  • رنگ گزینه ای است که در آن دوربین همیشه در حالت روز عکس می گیرد و حالت دید در شب غیرفعال است.
  • اگر دید در شب را فعال کنید، می توانید روشنایی LED های IR را در بخش Advance در بخش Smart IR تنظیم کنید. LED های مادون قرمز نیز می توانند توسط IR در قسمت Advance تنظیم شوند.

تنظیمات دید در شب دوربین IP

با وارد کردن آدرس IP دوربین در مرورگر می توان به تنظیمات دید در شب دوربین های تحت شبکه دسترسی پیدا کرد. همچنین می توانید در کادر تنظیمات، فعال سازی دید در شب دوربین مداربسته را روی حالت برنامه ریزی شده قرار دهید. برای این کار وارد تنظیمات دوربین و قسمت عکس شوید. سپس در قسمت Day/Night و Schedule بازه زمانی مورد نظر را وارد کنید.

منبع : Why Is My CCTV Camera Blurry?

 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


ادیت یا ویرایش نیتیو چیست؟
سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 15:38 | بازدید : 34 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

موسسه ایرنتکام آماده ارائه خدمات ویرایش و ادیت نیتیو مقاله به پژوهشگران و دانشمندان ایرانی است. تجربه نشان داده است که کیفیت پایین ترجمه و ادیت مقالات ایرانی یکی از عوامل اصلی در ریجکت شدن این مقالات از مجلات علمی برجسته دنیا است. برای مثال ممکن است پژوهشگران بیش از دو سال بر روی یک پروژه مطالعاتی وقت صرف کنند و با وجود نگارش بسیار قوی متن مقاله به زبان فارسی، متن ترجمه شده دارای کیفیت بالایی نباشد. در این صورت حاصل زحمات و هزینه‌های مادی که صرف این کار پژوهشی شده است به خوبی دیده نخواهد شد.

در بسیاری از موارد، پس از یک یا دو تجربه ناموفق در کار با مجلات با کیفیت، در نهایت پژوهشگران مقاله خود را به مجلات متوسط ارسال می‌کنند. بنابراین استفاده از خدمات ترجمه تخصصی و همچنین ویرایش و ادیت نیتیو مقالات یک ضرورت برای پژوهشگران به شمار می‌رود. مجلاتی که دارای ضریب تاثیر بالای ۲ هستند و یا در مجلات دسته Q1 اسکوپوس قرار دارند، با مشاهده کمترین ایرادات نگارشی و ویرایشی در مقالات، آن‌ها را ریجکت می‌کنند. دلیل آن نیز حجم بالای مقالاتی است که به این قبیل ژورنال‌ها ارسال می‌شود و سردبیر مجله نیز با دست باز می‌تواند مقالاتی با ایرادات کم را نیز رد نماید.

موسسه ایرنتکام هم اکنون با اساتید برجسته رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه‌های معتبر جهان همکاری دارد. حاصل این همکاری ویرایش نیتیو مقاله در اکثر رشته‌های دانشگاهی است. تاکنون صدها مقاله برای مجلات متوسط و ده‌ها مقاله نیز برای مجلات با کیفیت بالا ترجمه و یا ادیت شده است. پژوهشگران بسیاری نیز از دانشگاه‌های سراسر ایران و مراکز پژوهشی مختلف با اعتماد به موسسه ایرنتکام از خدمات ما در زمینه ویرایش و ادیت نیتیو مقاله استفاده کرده یا می‌کنند. در ادامه با رشته‌های تحت پوشش در زمینه ویرایش و ادیت نیتیو مقالات آشنا خواهید شد.

رشته‌های تحت پوشش در ویرایش و ادیت نیتیو مقاله

موسسه ایرنتکام به دلیل همکاری با پژوهشگران برجسته رشته‌های مختلف که زبان نیتیو آن‌ها انگلیسی می‌باشد، آماده ارائه خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش نیتیو مقالات در بیشتر رشته‌های دانشگاه می‌باشد. برخی از این رشته‌ها عبارتند از:

– ویرایش و ادیت نیتیو مقاله در رشته‌های علوم پزشکی و سلامت

– ویرایش و ادیت نیتیو مقاله در رشته‎‌های علوم رفتاری و روانشناسی

– ویرایش و ادیت نیتیو مقاله در رشته‌های مدیریت، اقتصاد و حسابداری

– ویرایش و ادیت نیتیو مقاله در سایر رشته‌های علوم انسانی

– ویرایش و ادیت نیتیو مقاله در رشته‌های فنی و مهندسی

– ویرایش و ادیت نیتیو مقاله در رشته‌‌های هنر

– و ویرایش و ادیت نیتیو مقالات در تمامی رشته‌ها و حوزه‌های تخصصی دیگر

چگونه از خدمات ایرنتکام در زمینه ویرایش و ادیت نیتیو مقاله استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه ویرایش و ادیت نیتیو مقالات و همچنین پذیرش مقاله و سپس چاپ مقاله کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و امور مربوط به سفارش شما را پیگیری خواهند کرد

برچسب‌ها: ویرایش_نیتیو ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پمپ هیدرولیک چه کاربردی دارد؟
سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 16:26 | بازدید : 24 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پمپ هیدرولیک ، تامین کننده انرژِی هیدرولیک سیستم است. هیدرو پمپ های هیدرولیک همیشه کوبل شده با یک محرک هستند که میتوانند الکتریکی یا گازوییلی با احتراق داخلی باشد.

اگر پمپ سیستم خراب باشد داخل پمپ فرار روغن ایجاد میشود و تمام  سیستم از لحاظ فشار و سرعت مختل میشود. از این رو انتخاب یک پمپ هیدرولیک با کیفیت بسیار مهم است!

پمپ هیدرولیک چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ (Pump) هیدرولیک در واقع اصلی ترین و اساسی ترین بخش یک سیستم هیدرولیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند. پمپ، ابزاری برای تبدیل توان الکتریکی و یا مکانیکی به هیدرولیکی می باشد.

باید توجه داشت که پمپ فقط و فقط جریان روغن تولید می‌کند و نمی‌تواند در سیستم فشار تولید کند. در واقع پمپ می‌تواند تحت فشار ایجاد شده از طرف بار مقاوم به تولید دبی تقریبا بدون کاهش ادامه دهد.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک یک قطعه‌ای است که به عنوان قلب سیستم هیدرولیک شناخته می‌شود؛ پمپ در واقع انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند.

پمپ هیدرولیکی در واقع برای استفاده در صنعت انواع مختلفی دارد:

پمپ هیدرولیک دنده‌ای که خود به دو دسته دنده داخلی و دنده خارجی تقسیم می‌شود. پمپ هیدرولیکی دنده داخلی عملکرد خوبی دارد و از مزیت‌های آن تحمل فشار بالا، استهلاک پایین و صدای کم است. معمولاً جنس آن آلومینیوم فشرده شده است البته جنس آن می‌تواند فولادی و برنجی هم باشد که برای دستگاه‌های گران قیمت استفاده می‌شود. پمپ دنده خارجی در مقایسه با دنده داخلی یک پمپ ساده‌تر محسوب شده و استهلاک آن متوسط و صدای آن بیشتر است که قیمت پایینی نسبت به ساده بودنش دارد و یکی از پرکاربرد ترین ها در صنعت است.

نوع دیگر آن پمپ هیدرولیک پره ای است تحمل فشار این پمپ‌ها به نوع تیغه و ساختار آن بستگی دارد و مزیت آن این است که از صدای پایین برخوردار است و دیگر مزیت آن خوش تعمیر بودن آن است که می‌توان کارتریج آن را تعویض کرد و به راحتی با تعویض آن صاحب یک پمپ نو شوید.

پمپ هیدرولیک پیستونی نوع دیگر آن است که از آن برای جا به جایی روغن و ایجاد جریان در سیستم استفاده می‌شود این نوع پمپ ساختار پیچیده ای دارد، با صدای کم کار می‌کند، فشار بالا را تحمل می‌کند و عمر بالایی دارد و جز بهترین پمپ‌ها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها: پمپ هیدرولیک ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مراحل ساخت آهنگ و آلبوم موسیقی
چهار شنبه 10 دی 1399 ساعت 16:22 | بازدید : 27 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

مرحله اول ؛ آهنگساز


معمولاً اولین قدم در ایجاد آلبوم یا آهنگ ، یافتن آهنگساز مناسب است. اما سوال این است که معمولاً آهنگسازان برای کارشان چقدر حقوق می گیرند؟ در بازار صنعت موسیقی ، آهنگسازان معمولاً سه درجه دارند. آهنگسازان درجه اول ، دوم و سوم!

بیشتر جوانان به دلیل مشکلات مالی به آهنگسازان درجه سه مراجعه می کنند. برای آگاهی از میزان روز کاری آهنگ ، می توانیم با بسیاری از استودیوهای موسیقی تماس بگیریم که در شرایط فعلی ، متوسط حقوق آهنگسازان به شرح زیر است:

دستمزد آهنگساز درجه سه برای کاری که از 250 به 800 هزار تومان کاهش یافته است

حقوق یک آهنگساز درجه دو برای کار قطعه ای از 1 تا 3 میلیون تومان

دستمزد آهنگساز درجه یک برای ساخت آلبوم موسیقی از 4 تا 10 میلیون تومان است

مرحله دوم ؛ شعر و آواز

بیشتر بخوانید : روش های تقویت حنجره

بعد از انتخاب آهنگساز ، نقش شعر و ترانه می آید و البته گاهی اوقات ابتدا شعر را انتخاب می کنند و بعد به سراغ آهنگساز می روند و تفاوت زیادی ندارد! سرپرست استودیو یا آهنگساز ممکن است شما را با برخی از اشعار و آهنگ ها آشنا کند. اما معمولاً قیمت یک ترانه برای خوانندگان آماتور از 100 تا 400 هزار تومان است. اما اگر می خواهید از آهنگ های محبوب استفاده کنید ، باید تقریباً 1 تا 5 میلیون تومان هزینه کنید!

سطح سوم؛ تنظیم کنید


بعد از انتخاب متن و ملودی آهنگ ، وقت آن رسیده که کاری را تنظیم کنید که نقش اصلی و بسیار مهمی در کیفیت آهنگ داشته باشد ، بنابراین به هیچ وجه از این قسمت صرف نظر نکنید. در این بخش ، مانند انتخاب آهنگساز ، طیف عظیمی از قیمت ها در حدود 300000 تومان تا 10 میلیون تومان در پیش روی شماست.

لازم به ذکر است که بعضی از آهنگ ها نیاز به استفاده از یک یا چند موسیقی دارند. حقوق یک نوازنده که معمولاً با توجه به نوع کار تعیین می شود. اما به طور کلی ، حقوق یک نوازنده از دو طریق محاسبه می شود. برخی از نوازندگان دستمزد ساعتی می گیرند که معمولاً از 200 تا 1 میلیون تومان است. اما برخی دیگر از موسیقی دان ها ریز ریزها را می شمارند!

استودیوی مرحله چهارم


هزینه های استودیو معمولاً به صورت ساعتی صورت می گیرد. استودیوها اگر بخواهند منصفانه رفتار کنند باید ساعتی بین 15 تا 30 هزار تومان بپردازند. اما زمان لازم برای ساخت تک آهنگ در استودیو با نوع ، تنظیم و کاربرد موسیقی متفاوت است. به عنوان مثال ، یک قطعه ممکن است ظرف دو ساعت ثبت شود ، در حالی که ثبت قطعه قطعه 10 ساعت یا بیشتر طول می کشد. اما ضبط آلبوم در استودیو معمولاً به طور متوسط 60 تا 120 ساعت طول می کشد.

گام پنجم گیجی و تسلط


در پایان کار و پس از طی مراحل فوق الذکر ، نقش اختلاط و تسلط ظاهر می شود ، زیرا کارهای بیشتری در مورد هماهنگی عناصر ، شفافیت ، کیفیت و نحوه شنیدن پروژه انجام می شود. که بسته به پروژه و شغل شما قیمت های متفاوتی خواهد داشت که می تواند از 200 هزار تومان تا تقریبا 2 میلیون تومان باشد.

 

آخرین مرحله راهنمایی


با دنبال کردن این مراحل ، یک آهنگ یا آلبوم آماده می شود. اگر می خواهید به طور رسمی و قانونی کار کنید ، این روش صحیح است. برای دریافت مجوز باید مراحل را دنبال کنید ، اما افرادی که با آنها کار کرده اید مانند آهنگساز ، مدیر استودیو ، شاعر ، برگزار کننده و غیره می توانند برای شما کمک و راهنمایی بگیرند. همچنین افرادی هستند که با شما قرارداد می بندند و این اقدامات را از طرف شما یا با شما انجام می دهند.

برچسب‌ها: ساخت آلبوم موسیقی ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نکات مهم در خرید و چیدمان لوازم آشپزخانه
چهار شنبه 28 آبان 1399 ساعت 11:50 | بازدید : 18 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

راهنمای گام به گام خرید و چیدمان لوازم آشپزخانه

ما برای محصولات خریداری شده از طریق لینک های موجود در این مقاله ، کمیسیون دریافت می کنیم. مراحل ساده ما را در مورد نحوه برنامه ریزی آشپزخانه ، از الهام گرفته تا نصب دنبال کنید

انتخاب آشپزخانه جدید یکی از مهیج ترین پروژه ها هنگام نوسازی خانه است. همچنین می تواند گران ترین ، استرس زا و وقت گیر باشد. از انتخاب سبک مناسب تا یافتن یک طراح و موافقت با طرح ، چیزهای زیادی برای استفاده وجود دارد. هر چقدر وسوسه شوید که به یک نمایشگاه بیایید و طرح خود را انتخاب کنید ، بسیار حیاتی است که شما وقت کافی را برای بررسی آنچه در واقع می خواهید ، اختصاص دهید.

نکته بسیار مهمی که هنگام خرید وسایل آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، کیفیت بالای جنس و همچنین قیمت مناسب آن است. تنوع طرح و انتخاب لوازم متناسب با فضای آشپزخانه از نظر رنگ و ابعاد یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت. امکان مقایسه لوازم مشابه و همچنین بررسی وسایل از نظر قیمت نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تقسیم مراحل برنامه ریزی به مراحل قابل کنترل ، روند کار را آسان تر می کند. آن را به عنوان یک سفر در نظر بگیرید و هر مرحله را تمام وقت و ملاحظه مورد نیاز خود ارائه دهید.

این که آیا این اولین بار شماست ، یا در زمینه برنامه ریزی برای طراحی دوم یا حتی سوم خود به کمی کمک نیاز دارید ، سپس ادامه مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید: تقویت حنجره و تارهای صوتی ، جک هیدرولیک ، تجهیزات پزشکی ، آموزش خوانندگی

1. تمام نیازهای خود را بسنجید

اول ، یک پاک کردن خوب داشته باشید ، بنابراین در مواردی که سالها استفاده نکرده اید فاکتور نمی گیرید. حالا نگاهی به آشپزخانه موجود خود بیندازید و لیستی از تمام چیزهایی که در مورد آن دوست دارید و از آن متنفرید تهیه کنید. این می تواند چیزی از میزان ذخیره سازی - و مکان آن - گرفته تا انواع لوازم و رنگ کابینت باشد. این به شما کمک می کند تا روی حفظ و بهبود جنبه های خاص متمرکز شوید.

به این فکر کنید که آیا فضای واقعی کار می کند یا به باز شدن یا گسترش نیاز دارد. معمول ترین کار ساختمانی شامل به هم زدن دیوار بین آشپزخانه و اتاق ناهار خوری است ، بنابراین اگر فرصتی دارید یک طرح بازتر ایجاد کنید.

ممکن است کمک کند چند سوال در مورد نحوه استفاده از فضا از خود بپرسید. آیا به سادگی به مکانی برای تهیه وعده های غذایی احتیاج دارید یا آرزوی منطقه ای چند منظوره را دارید که در آن بتوانید ناهار یا شام را با خانواده و دوستان خود صرف کنید؟ برای چه کسی می پزید ، چه چیزی می پزید و چگونه آن را می پزید؟

بزرگ فکر می کنید؟ لوازم جانبی آشپزخانه - نحوه طراحی ، برنامه ریزی و هزینه فضای رویایی خود را

2. به لوله کشی و گرمایش فکر کنید

آیا شما از لوله کشی موجود در سینک ظرفشویی و لوازم خانگی استفاده خواهید کرد یا به لوله کشی بیشتری احتیاج دارید؟ اگر قصد دارید یک جزیره آشپزخانه حاوی سینک ظرفشویی یا وسایل دیگر را در طراحی خود بگنجانید ، باید قبل از قرار دادن کفپوش اطمینان حاصل کنید که لوله کشی و منابع برق در محل قرار دارند. در جایی که قرار است وسایل بزرگ ، کوچک و بزرگ در آن قرار بگیرند ، کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که در هر نقطه ای که به آنها احتیاج دارید ، نقاط وصل دارید.

پاول گیبس ، مدیر خرید آشپزخانه ها ، B&Q می گوید: "هر کجا تصمیم می گیرید سینک ظرفشویی خود را بیابید ، بهتر است ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی خود را در همان نزدیکی نصب کنید." "این به ساده ماندن لوله کشی کمک خواهد کرد."

گرمایش از کف برای آشپزخانه ها یک انتخاب محبوب است زیرا رادیاتورها می توانند فضای ارزشمندی را اشغال کنند. اگر گرمایش از کف را انتخاب می کنید ، لازم است قبل از قرار دادن کف آشپزخانه نصب شود.

همچنین بخوانید : لوازم یدکی ال نود ، لوازم یدکی پژو 206 ، دوره آموزش خوانندگی

3. گزینه های روشنایی را در نظر بگیرید

هنگام برنامه ریزی برای روشنایی ، ایده خوبی است که سیستم را کاملاً انعطاف پذیر کنید تا بتوانید مناطق آشپزخانه خود را به طور مستقل تنظیم کنید. نور ثانویه ، مانند نقاط بالاتر از مناطق پخت و پز و آماده سازی ، نیز مفید است.

موارد ضروری آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. آیا شما آرزو دارید میزهای کار براق ، جزیره بیانیه یا کمد های زیادی برای ذخیره سازی داشته باشید؟ یا برخی از لوازم خاص وجود دارد که فکر می کنید زندگی شما در آشپزخانه را بسیار راحت تر می کند؟

همه دوست دارند به روش خاص خودشان کار کنند و هر فرد لیست اولویت های متفاوتی دارد ، بنابراین مهم است که در ابتدای کار خود را یادداشت کنید تا مطابق با نیازهای خاص خانواده شما باشد. این امر همچنین باعث می شود وقت و بحث در مورد پروژه خود را با یک متخصص آشپزخانه صرف کنید ، وقت و دردسر زیادی را صرفه جویی می کنید.

5. الهام بگیرید

اینکه می خواهید آشپزخانه شما چگونه به نظر برسد ، البته یک انتخاب کاملاً شخصی است. این واقعاً کمک می کند تا تصاویر و ورقهای اشک مجله را جمع آوری کرده و یک دفترچه یادداشت یا صفحه خلق و خوی را کنار هم قرار دهید. همچنین ، سطوح ، مواد یا لوازمی را که دیده اید و به خوبی با هم کار می کنند یادداشت کنید.

حتی چیزی به سادگی یک بشقاب زیبا ، کاشی ، مبلمان یا ضایعات پارچه می تواند یک نقطه شروع عالی برای انتخاب یک تم یا رنگ باشد. در این مرحله زیاد نگران هزینه نباشید ، فقط به مواردی بپردازید که به شما الهام می دهند و به زودی خواهید توانست سبک هایی را که به سمت شما جذب می شوند شناسایی کنید.

6. با یک طراح آشپزخانه مشورت کنید

برای بدست آوردن حداکثر مطلق از فضای خود ، ورودی یک طراح آشپزخانه حرفه ای می تواند بسیار ارزشمند باشد. تجربه و تخصص آنها ایده های ساده - و همچنین ایده های ابتکاری - را به شما ارائه می دهد که شاید حتی فکر نکرده باشید.

طراحان آشپزخانه همچنین دانش لحظه ای به محصولات ، لوازم و اتصالات خواهند داشت و می توانند همه چیز را از طرف شما تهیه کنند. در نهایت ، آنها به شما کمک خواهند کرد که آشپزخانه جدید شما با حداکثر کارایی ممکن کار کند.

https://www.idealhome.co.uk/kitchen/kitchen-advice/how-to-plan-a-kitchen-182308


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


روش های تقویت حنجره
شنبه 24 آبان 1399 ساعت 12:33 | بازدید : 61 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

قبل از هر چیزی باید بدونیم که هدف از  تقویت حنجره و تارهای صوتی  ، داشتن یه صدای پر طنین یا توانایی فریاد زدن نیست. بلکه هدف این هست که  استقامت حنجره  رو بالا ببریم تا توی اجرا خسته نشه و تواناییش رو از دست نده.

حتما شما هم با افرادی بر خورد کردید که صدای پر طنین و پر قدرتی دارن ولی بعد از کمی اجرا توانایی خودشون رو از دست میدن. بر عکس کسایی هم هستن که صدای کم حجمی دارن ولی می‌تونن ساعت‌ها اجرا کنن بدون اینکه کیفیت صداشون افت کنه.

توی این مقاله می‌خوایم با یه سری راه کارهای تمرینی و تغذیه‌ای به شما کمک کنیم تا بتونید تارهای صوتی و حنجرتون رو تقویت کنید.

عوامل موثر بر تقویت حنجره و تارهای صوتی :

تا اینجا متوجه شدید خواننده خوب به کسی می‌گیم که بتونه ساعت‌های زیادی، صدای خودش رو کنترل کنه. بخشی از این ویژگی با کسب تجربه و تمرین طولانی مدت به دست میاد و یه بخش دیگش به خصوصیت‌های فردی مثل توانایی جسمانی، اندازه قفسه سینه، اندازه ریه‌ها، بزرگی حفره‌های دهانی و بینی، حالت جمجمه و خیلی عوامل دیگه فردی بستگی داره.

حنجره و تارهای صوتی  مثل همه اعضای بدن به وسیله ماهیچه‌ها عمل می‌کنن. همه ما می‌دونیم که وقتی می‌خوایم ورزش کنیم ابتدا باید عضلات رو گرم کنیم و بعد به تمرین و ورزش سنگین بپردازیم.  تارهای صوتی و حنجره  هم همین‌طور هست. اگه ما بدون گرم کردن اون‌ها شروع به خوندن کنیم به خصوص توی حجم و نت بالا مسلما بعد از مدت کوتاهی صدامون می‌گیره و به تارهای صوتی آسیب وارد میشه.

تمرین‌های تقویت کننده حنجره :

قبل از هر چیزی باید بدونیم که هدف از تقویت حنجره ، داشتن یه صدای پر طنین یا توانایی فریاد زدن نیست. بلکه هدف این هست که استقامت حنجره رو بالا ببریم تا توی اجرا خسته نشه و تواناییش رو از دست نده.

1. شل کردن فک پایین :

ابتدا فک پایین رو شل کنید، بعد از این کار از راه دهان نفس‌های ک.تاه و سریع بکشید و کم کم سرعتش رو زیاد کنید. حواستون باشه که تنفستون از راه دیافراگم باشه. ( به این نوع نفس کشیدن و تمرین لَه لَهه یا سگی زدن میگن.) این کار باعث میشه که عضلات زیر فک و اطراف گلو و شگم قوی بشه.

https://www.powertosing.com/train-the-larynx-for-singing-success-4-tips/

2. باز و بسته کردن دهان :

دستتون رو زیر چونتون بذارید و شروع به بازو بسته کردن دهانتون کنید ( تصور کنید که دارید یه آدامس گمده رو اغراق آمیز مجوید ) با این تمرین چونه، شقیقه و گلو تقویت میشه.

3. چسباندن چونه به سینه :

چونه خودتون رو به سینه بچسبونید، طوری که حس کنید وزن سرتون روی چونتون قرار گرفته، حالا شروع به باز و بسته کردن دهانتون کنید طوری که سرتون هم حرکت کنه. هر چند بار که این کار رو انجام می‌دید، دهانتوم رو نیمه باز نگه دارید نا کمی هم استراحت کنه.

این تمرین هم مثل تمرین قبل باعث تقویت ماهیچه‌های چونه، شقیقه و گلو می‌شه.

4. ادای واژه هنگام خروج بازدم :

ابتدا نفس عمیق بکشید. زمانی که می‌خواین عمل بازدم رو انجام بدید، واژه‌هایی مثل آآآآآ، هووووو، هیییی رو تکرار کنید. هر چقدر که عمل بازدم طولانی‌تر و پیوسته‌تر باشه، بیشتر به  تقویت تارهای صوتی و حنجره  کمک می‌کنه.

https://pourparvin.com/how-to-improve-vocal-cords/

5. نوک زبان :

قسمت عقب زبان ثابت و بی حرکت باشه، حالا حروفی مثل ر، د، ن که از جلوی زبان تلفظ می‌شه رو مسلسل وار تکرار کنید: ر، ر، ر، ر

اگر توجه کرده باشید می‌بینید که غالب این تمرین‌ها کمک می‌کنه تا اطراف  حنجره و تارهای صوتی تقویت بشه . چرا که برای داشتن  حنجره و تارهای صوتی قوی  باید از این عضلات هم کمک بگیریم. علاوه بر این تمرین‌ها شما حتما باید صدا سازی رو هم یاد بگیرید، چون آموزش خوانندگی و آموزش تکنیک های صدا سازی به شما کمک می‌کنه تا اصول خوندن رو رعایت کنید و هم اینکه  حنجره و تارهای صوتی  قوی‌تری رو داشته باشید. و در عین حال آسیب به تارهای صوتی هم به کم‌ترین حد ممکن برسه.

علاوه بر راه‌کارهایی که پیش از این برای تقویت حنجره و تارهای صوتی گفتیم، حالا میخوایم درباره یه سری بایدها و نبایدها که توی تغذیه خیلی خیلی کار ساز هست رو راجبش صحبت کنیم.

سرویس سبک زندگی فردا: خوردن روزانه آب عسل، مصرف جوشانده برگ کاسنی، خوردن جرعه جرعه شیر گرم گاو و ... از جمله راه‌کارها برای خوش‌صدا شدن است. در ادامه این مطلب را به نقل از تسنیم می‌خوانیم.
برای تقویت حنجره و خوش‌صدا شدن، تدابیر ویژه‌ای وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند به افراد برای رسیدن به این هدف کمک کند، در ادامه برخی از این راه‌کارها آمده است:
رفع اخلاط بلغمی
تعدیل مزاج (طبایع چهار‌گانه)
حجامت مرتب سالانه دو یا سه مرتبه (حجامت عام و حجامت پشت زبان)
قرائت قرآن روزانه به‌صورت ترتیل یا مجلسی
تمرین مداحی روزانه حداقل نیم ساعت (خواندن در گام پایین و گام‌های بالا)
خواب به‌اندازه کافی
خوردن روزانه آب عسل
خوردن خرما
داروی کرنب طب اسلامی (صاف‌کننده صدا)
خوردن جرعه جرعه شیر گرم گاو
آویشن + بابونه + بادرنجبویه + چوب دارچین، به‌صورت چایی دم‌کرده میل شود
خوردن کباب برگ
مصرف گوشت گوسفندی
خوردن آب نخود پخته اگر نخود سیاه باشد بهتر است
غرغره کردن سرکه خانگی و نمک دریا
مصرف روغن زیتون و روغن حیوانی
مصرف نان جو سبوس‌دار و نان گندم سبوس‌دار
مصرف سویق کامل و سویق گندم
زدن نوره زرنیخ‌دار به بدن ‌(نوره‌های قدیمی)
زدن سرمه اثمد طب اسلامی به چشم‌ها (با پنبه آغشته به روغن زیتون به‌راحتی پاک می‌شود)
شستن دهان با پودر دندان طب اسلامی و چوب معروف به اراک و چوب درخت زیتون
مصرف ۲۱ عدد مویز صبح ناشتا
در صورت زکام شدن چکاندن قطره روغن مرزنجوش طب اسلامی در بینی
رفع یبوست (داروی افتیمون طب اسلامی و داروی بسفایج طب اسلامی)
مصرف جوشانده برگ کاسنی
روغن‌مالی زیتون به کف پاها و چند قطره داخل ناف هر شب
بخور جوشانده آویشن و جوشانده مرزنجوش
نوشیدن آب‌جوش ولرم به‌صورت ناشتا
برچسب‌ها: تقویت حنجره ,

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


استاندارد های ساخت جک هیدرولیک
چهار شنبه 21 آبان 1399 ساعت 10:54 | بازدید : 50 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

وقتی صحبت از  جک هیدرولیک  می‎شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، پنچری لاستیک ماشین است. حتما می‌دانید چرا. چون برای پنچری‌گیری لازم است اتومبیل به سمت بالا هدایت شود تا زمینه برای تعویض تایر امکان‌پذیر باشد. با استفاده از آنها می‎توانید به راحتی خودرویی به وزن سه تن را بلند کرده و تعمیرات لازم را انجام دهید. این نوع جک‌ها تحت عنوان جک‌های روغنی نیز شناخته شده‌اند.

در واقع باید گفت از انواع جک هیدرولیکی برای بالا بردن و نگه داشتن اجسام سنگین استفاده می‌شود. آنها در صنایع بزرگ و کوچک کاربرد داشته و نبودشان باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد. اما هیدرولیک چیست و چگونه از آن در ساختار جک استفاده می‎شود؟

از هیدرولیک چگونه در ساخت جک هیدرولیک استفاده می شود؟

به بیان ساده باید گفته منظور از هیدرولیک این است که بتوانید با استفاده از تحت فشار قرار دادن مایعات، کاری را انجام دهید. این سیستم می‎تواند به صورت باز و بسته مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که از آب برای چرخاندن آسیاب استفاده می‎شود، در واقع از سیستم هیدرولیکی باز استفاده می‎شود، یعنی در طی آن از مایعات که در اینجا آب است تنها یکبار استفاده شده است. در سیستم هیدرولیک بسته، مایع مورد نظر در یک مدار ثابت و مشخص شده قرار گرفته و حرکت آن صرفا محدود به همان فضا می‎شود. در این موارد مایع مورد نظر، معمولا روغن است. این سیستم در ساختار جک هیدرولیکی کاربرد دارد.

از سیستم هیدرولیک در ترمز ماشین‌ها، جرثقیل‌های غول پیکر، بیل مکانیکی، پل‌های متحرک، صنایع هوایی و… استفاده می‎شود. این سیستم طراحی ساده‌ایی دارد، به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابلیت افزایش نیرو را داشته، از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است و راندمان بالایی نیز دارد.

https://www.pfeifer.info/en/products-services/products/lifting-devices-and-winches/lifting-devices/hydraulic-jacks/

جک هیدرولیک چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه باید گفت جک هیدرولیکی مجموعه‌ایی از روغن و قطعات فلزی است. برای آن اهرم ( پدالی) طراحی شده است که بوسیله پا می‎توان آن را فشرد. هر بار که این عمل را انجام می‎دهید، خودرو به سمت بالا حرکت خواهد کرد. استوانه‌ایی در انتهای جک قرار دارد، هر بار که پدال را فشار می‎دهید، این استوانه به سمت بالا حرکت می‎کند. حرکت استوانه یک نقطه شروع و پایان دارد. زمانی که از یک سو به روغن فشار وارد می‎کنید، مایع از سوی دیگر همان نیرو را به شما تحویل خواهد داد.

برای درک کارکرد جک‌های هیدرولیکی باید کمی با علم فیزیک آشنا باشید. براساس قانون پاسکال، فشار در سرتاسر یک سیال یکسان بوده و به صورت عمود بر آن وارد می‎شود. زمانی که سیالات در محیطی بسته قرار گرفته و به آنها فشاری وارد می‎شود، این فشار در تمامی سطح وجود خواهد داشت.

در علم فیزیک، فشار برابر است با نیرو تقسیم بر واحد سطح. میزان فشار در تمام قسمت‌های روغن ( به عنوان سیال) برابر است و تنها سطوح متفاوت هستند. یعنی شما فشاری ثابت بر سطوح مختلف وارد می‌کنید. به این ترتیب این فرصت وجود دارد تا میزان نیرو بر اساس توان فرد، کم و زیاد شود.

در فرایند طراحی و ساخت، استانداردهای ابعادی ISO برای این منظور بکار گرفته میشود که سیلندرهای ساخته شده توسط سازندگان مختلف را بتوان به راحتی با یکدیگر جایگزین نمود. سازندگان سیلندر هیدرولیک به صورت تولید انبوه معمولا این استانداردها را به کار میبرند. اگرچه برای ساخت سیلندر در تعداد محدود نیز رعایت این استانداردها توصیه میگردد.

درپوش جوشی یا فلنجی ته سیلندر

سازندگان سیلندرهای هیدرولیک معمولا ته سیلندر را به دو روش جوشی یا فلنجی میبندند. اگرچه روش جوشی معمولا برای سیلندرهای با فشار کاری متوسط استفاده میشود با اینحال برخی از سازندگان، سیلندرهای هیدرولیک مربوط به شرایط کاری سخت و فشارهای بالای خود را نیز به صورت جوشی میسازند. با توجه به حساسیت متریال لوله و الکترود لازم است علاوه بر بازرسی های چشمی جوشها، کلیه سیلندرها تحت تستهای MT و PT قرار بگیرند

 

استاندارد ISO 3320

استاندارد ISO 3320 جهت هماهنگ سازی قطر لوله سیلندر و میله پیستون و نسبت سطوح آنها بکار میرود. معمولا این استاندارد در هر دو نوع روش ساخت جوشی و فلنجی مورد استفاده قرار میگیرد.

دانلود استاندارد ISO 3320

استاندارد ISO 6020

استاندارد ISO 6020 دارای ۳ پارت جداگانه به صورت ISO 6020-1 ، ISO 6020-2 و ISO 6020-3 میباشد. این استانداردها مربوط به ابعاد نصب سیلندرهای هیدرولیک با فشار کاری۱۶۰bar میباشد و در بر گیرنده سیلندرهای با سر گرد یا چهار گوش و اتصال فلنجی یا چهار میل مهار میباشد.

دانلود استاندارد ISO 6020-1

استاندارد ISO 6022

استاندارد ISO 6022 مربوط به ابعاد نصب سیلندرهای با فشار کاری ۲۵۰bar بوده و در بر گیرنده سیلندرهای با سر گرد یا چهار گوش و اتصال فلنجی یا چهار میل مهار میباشد.

دانلود استاندارد ISO 6022

استاندارد ISO 10100

جهت اطمینان از کیفیت ساخت و متریال مناسب طبق استاندارد ISO 10100 شرایط تست سیلندر هیدرولیک معرفی میگردد. در این استاندارد اندازه ابعادی اصلی مانند کورس سیلندر ، نشتی پکینگها و اورینگها، تحمل فشار و عدم تغییر شکل سیلندر و موارد مشابه مورد بررسی قرار میگیرد.

https://www.enerpac.com/en-us/products/USCylindersandJacks

برچسب‌ها: جک هیدرولیک ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دپوی استراتژیک برای مقابله با کووید 19 برای پاییز و زمستان
سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت 16:49 | بازدید : 56 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

به گزارش وبدا، دکتر مهدی یوسفی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به اینکه این نهاد برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با کووید 19 را در نظر گرفته است، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده دپوی استراتژیک را برای پاییز و زمستان فراهم کرده ایم.

دکتر یوسفی درباره دپوی استراتژیک تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی مقابله با کووید 19 اظهار داشت: هیات امنا بنابر رسالت خود نقش بازوی اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با تامین تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بر عهد دارد که از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان تامین تجهیزات سرمایه‌ای مربوط به کرونا و اقلام حفاظت فردی را نیز در دستور کار خود قرار داد تا خریدها به صورت تجمیعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دپوی استراتژیک تجهیزات سرمایه‌ای توسط هیات امنا امری حیاتی و بسیار ضروری محسوب می‌شوند، افزود: به طور مثال در هفته گذشته 141 دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران مبتلا به کووید 19 را وزارت نفت از محل ذخیره استراتژیک هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران که جهت مقابله با بیماری کرونا تامین شده بود تهیه و به بیمارستان های مناطق نفت خیز کشور ارسال کرد.
https://respinamed.com

دکتر یوسفی تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری جهت تحویل 15 میلیون ماسک سه لایه بین هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و سازمان غذا و دارو نیز در 21 مهرماه سال جاری منعقد شد که بلافاصله پس از امضای تفاهم‌نامه ماسک‌ها تحویل سازمان غذا و دارو جهت توزیع در کشور شد.

برچسب‌ها: تجهیزات پزشکی ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقایسه ال 90 و 206 تیپ 5
یک شنبه 13 مهر 1399 ساعت 13:25 | بازدید : 28 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پس از پایان جنگ ، صنعت خودروسازی ایران توانست مانند سالهای قبل از جنگ تولید خود را دوباره افزایش دهد. این بار اما سهم خودروسازان فرانسوی در بازار خودروی ایران رشد چشمگیری داشته است. شرکت هایی مانند پژو و رنو محصولات متنوعی را به بازار ایران عرضه کرده اند که برخی از آنها نیز به مرحله تولید انبوه رسیده اند. پژو 206 یکی از موفق ترین محصولات تولید شده در ایران است و علاقه مندان زیادی دارد. یکی دیگر از خودروهای تولید ایران برای رقابت با پژو ، رنو است که به تولید انبوه بهنام ال 90 می رسد ، اکنون خریداران برای انتخاب یکی از این دو خودرو باید ال 90 را با 206 تیپ 5 مقایسه کنند. این مقاله را از مجله ما دنبال کنید.

مقایسه مشخصات فنی ال 90 و 206 تیپ 5


هر دو خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ بودند. حجم موتور ال 90 1598 سی سی است در حالی که موتور پژو 206 تیپ 5 1587 سی سی است. قدرت بالای ال 90 در حدود 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه است. همچنین ، پژو 206 تیپ 5 دارای 110 اسب بخار قدرت است که معادل 5800 دور در دقیقه است. شایان ذکر است که موتور ال 90 دارای گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه است ، در حالی که گشتاور پژو 206 تیپ 5 در حدود 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است که بسیار بر قدرت موتور خودرو تأثیر می گذارد. اما مورد دیگری که می توان به عنوان مقایسه مشخصات فنی ال 90 با 206 تیپ 5 ذکر کرد ، شتاب گیری این دو خودرو است. ال 90 حدود 10.2 ثانیه طول می کشد تا سرعت خود را از 0 کیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر برساند. اما 206 تیپ 5 می تواند در 9.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. ال 90 همچنین می تواند حداکثر سرعت 183 کیلومتر در ساعت و 206 تیپ 5 نیز حداکثر سرعت حدود 193 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

مقایسه ال 90 با 206 تیپ 5 در این بخش نشان می دهد که 206 یک ماشین بسیار چابک تر است. همچنین لازم به ذکر است که این خودروها دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی هستند. ال 90 دارای موتور K4M در حالی که پژو 206 تیپ 5 دارای موتور TU5 است. نسبت فشرده سازی ال 90 9.8 است که برای پژو 206 تیپ 5 حدود 10.5 است. سیستم انژکتور مورد استفاده در ساخت ال 90 و 206 تیپ 5 یک اسپری چند نقطه است.

برای خرید اینترنتی لوازم یدکی ال نود کلیک کنید

مقایسه ظاهر ال 90 با 206 تیپ 5


ال 90 یک سدان با ظرفیت صندوق عقب 510 لیتر است. به عبارت دیگر ، صندوق عقب این خودرو برای استفاده خانوادگی مناسب و عالی است. اما 206 تیپ 5 یک هاچ بک با حجم 245 متر مکعب است. همچنین هر دو خودرو دارای 4 درب با ظرفیت 5 سرنشین هستند اما باید توجه داشت که فضای داخلی ال 90 بسیار بزرگتر از 206 است ، به طوری که سه سرنشین در صندلی های عقب ال 90 به راحتی می توانند یک متر و هشتاد سانتی متر بنشینند اما 206 فضای چندان راحتی ندارد. مقایسه ال 90 با 206 تیپ 5 در این بخش ، برتری ال 90 را نشان می دهد.

وزن ال 90 هزار و 100 کیلوگرم و وزن 206 تیپ 5 حدود 1054 کیلوگرم است. ال 90 تقریباً 4247 میلی متر طول ، 1735 میلی متر عرض و 1525 میلی متر ارتفاع از سطح زمین دارد. اما 206 طول 3822 میلی متر و عرض حدود 1665 میلی متر است. ارتفاع این وسیله نقلیه 1432 میلی متر از سطح زمین است. شایان ذکر است که فاصله بین محورهای ال 90 2،629 میلی متر است و این مقدار در سری 5 206 2،441 میلی متر است. مقایسه ظاهر ال 90 با 206 نوع 5 نشان می دهد که ال 90 برای استفاده خانوادگی مناسب تر است و 206 برای استفاده در شهر بهتر است.

مقایسه گزینه های ال 90 و 206 نوع 5


کیسه های هوا در این خودروها برای راننده و سرنشین در نظر گرفته شده و دو کیسه هوا هستند. همچنین ، فرمان هر دو خودرو هیدرولیک است اما سیستم تهویه مطبوع در ال 90 دستی و در پژو 206 تیپ 5 اتوماتیک است. سیستم صوتی ال 90 قابلیت پخش فایل های MP3 ، CD ، USB را دارد و سیستم صوتی 206 Type 5 به بلندگوی جلو و CD Player با کنترل فرمان و همچنین بلندگوهای جلو و عقب مجهز است. آینه های جانبی در ال 90 از نظر الکتریکی قابل تنظیم هستند و همچنین به یک شومینه مجهز هستند. آینه های 206 نوع 5 نیز به صورت برقی طراحی شده اند و دارای سنسور دماسنج و قاب رنگی هستند.

تاکنون مقایسه گزینه های ال 90 با 206 Type 5 تا حدودی به نفع 206 Type 5 بوده است. اما از دیگر ویژگی های ایمنی ال 90 می توان به ایموبیلایزر ، قفل مرکزی ، کمربند ایمنی جلو سه نقطه ای با تنظیمات ارتقا ، کمربند عقب سه نقطه و چراغ هشدار دهنده برای روشن نگه داشتن چراغ ها اشاره کرد. جلو روشن است. از دیگر ویژگی های ال 90 می توان به سیستم خاموش شدن سوخت اضطراری ، سیستم کنترل بخار بنزین و سیستم سوخت خودکار اشاره کرد.

206 نوع 5 همچنین شامل سیستم ایموبیلایزر ، قفل مرکزی با کنترل از راه دور بی سیم ، کمربندهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم کنترل بخار بنزین است. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به دماسنج داشبورد ، روشنایی درب عقب در محیط های تاریک ، سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن شیشه جلو و صندلی عقب تاشو دو تکه اشاره کرد. با توجه به مقایسه ال 90 و 206 Type 5 در این قسمت ، می توان گفت که 206 Type 5 از وضعیت بهتری برخوردار است.

برای خرید اینترنتی لوازم یدکی ال نود کلیک کنید

برچسب‌ها: لوازم یدکی ال نود ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع لباس عروس مناسب اندام های مختلف
شنبه 29 شهريور 1399 ساعت 11:29 | بازدید : 40 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

لباس عروس یکی از مهمترین لباسی است که یک زن در طول زندگی خود می پوشد ، بنابراین انتخاب مدل خود با دقت بسیار مهم است. اگر در شرف برگزاری مهمترین جشن زندگی خود هستید بهتر است در انتخاب لباس عروس دقت بیشتری داشته باشید و همچنین می توانید لباس عروس خود را از بین مدلهای مختلفی که به شما ارائه می دهیم انتخاب کنید.

در مزون لباس عروس ما سبک های مختلفی دارد و هر روز سبک های جدیدی به آن اضافه می شود. این روزها بیشتر لباس های عروس به سبک لباس های آستین دار به بازار عرضه می شوند و ما در این مقاله نمونه هایی از مدل لباس عروس بدون آستین را برای شما جمع آوری کرده ایم.اندام افراد متفاوت است و همه آنها از الگوی یکسانی پیروی نمی کنند. بنابراین در اولین قدم باید بدن خود را بشناسید.

دسته بندی بدن هر فرد در دنیای مد متفاوت است و معمولاً در پنج دسته اصلی تقسیم می شود:

سیب / بیضی: افراد دارای سیب یا بیضی غالباً کمی افزایش وزن و چربی شکم دارند. بنابراین ، این افراد باید از پوشیدن لباس هایی که کمر یا شکم تنگ دارند ، خودداری کنند. لباس هایی که در شکم گشاد است بیشتر مناسب این دسته از افراد است.

گلابی: اندامهای گلابی مانند مربوط به افرادی است که دارای یک تنه پایین تر هستند که بزرگتر از بالاتنه است. این افراد همچنین باید لباسی بپوشند که قسمت بالای بدن را نشان دهد.

موز / مستطیل: نوک مستطیل یا موز نوکی کاملاً یکنواخت است ، کمی شبیه نر است. همچنین برای این دسته از افراد بهتر است از پوشیدن لباس تنگ و سعی در پوشیدن لباسی که خمیدگی بیشتری در بدن آنها وجود دارد خودداری کنند. لباس بدن برای این دسته از افراد مناسب نیست. لباس با برش های خاص انتخاب خوبی است.

مثلث وارونه: این افراد شانه هایی بزرگتر از باسن خود دارند. بهتر است پیراهن هایی با دامن های پف دار و برازنده بپوشید تا اندام آنها زیباتر به نظر برسد. لباس های تنگ برای این دسته از افراد مناسب نیست.

ساعت شنی: این گروه از افراد دارای انحنای بیشتری در اندام ، کمر باریک ، بالاتنه و پایین تنه هستند که اندام را شکل می دهد و از ویژگی های افرادی است که اندام ساعت شنی دارند. لباس تنگ می تواند انتخاب خوبی برای این دسته از افراد باشد و به زیبایی فرم بدن آنها را به نمایش بگذارد.

اندام افراد متفاوت است و همه آنها از الگوی یکسانی پیروی نمی کنند که هر کدام از دوخت لباس عروس متفاوتی استفاده میکنند

لباس عروس با دامن مجلسی (لباس مجلسی):

لباس عروس با لباس مجلسی مناسب همه است اما بهترین شکل را به بدن گلابی می بخشد. اگر اندام شما لاغر و باریک است ، این لباس عروس به شما توصیه نمی شود ، باعث می شود مینیاتورتر به نظر برسید و در میان جمعیت برجسته نشوید.

لباس دامن کلوز (لباس خط):

این پیراهن هیچ چین و کرکی نسبت به مدل قبلی ندارد و ساده تر از آن است. این نوع لباس عروس برای انواع بدن نیز مناسب است.

Hip Cut (A-Line اصلاح شده):

در این مدل از مزون لباس عروس ، پیراهن تا باسن به بدن متصل می شود و سپس کشیده یا تا می شود. این لباس مناسب افرادی است که شکم و کمر صاف دارند.

شیپور:

این مدل لباس عروس تا جایی که دقیقاً زیر باسن است تنگ است و سپس دامن شکلی متفاوت و آزاد به خود می گیرد. این مدل لباس عروس بیشتر مناسب افرادی است که کمر نازک تر و اندام منحنی بیشتری دارند ، افرادی لاغر و یا اندام اندام و یا افرادی که اندام آنها ساعت شنی است. برای طرفین سیب و گلابی ، این مدل لباس عروس توصیه نمی شود زیرا باسن و کناره های فرد را نشان می دهد.


مدل لباس عروس ماهی (پری دریایی):

لباس عروس ماهی شکل برای افرادی مناسب است که اندامی لاغر یا شکل ساعت شنی دارند. لباس عروس مدل ماهی برای افراد با اندام کامل توصیه نمی شود.

https://www.morilee.com/browse/bridal-wedding-dresses/

https://www.azazie.com/all/wedding-dresses

برچسب‌ها: مزون لباس عروس ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقایسه لوازم یدکی پژو 206 و ال نود
چهار شنبه 19 شهريور 1399 ساعت 15:42 | بازدید : 48 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پس از پایان جنگ ، ایران مانند سالهای قبل از جنگ توانست دوباره تولید خود را افزایش دهد. این بار اما سهم خودروسازان فرانسوی در بازار خودروی ایران رشد چشمگیری داشته است. شرکت هایی مانند پژو و رنو محصولات متنوعی را به بازار ایران عرضه کرده اند که برخی از آنها نیز به تولید انبوه رسیده اند. پژو 206 یکی از موفق ترین محصولات تولید شده در ایران است و علاقه مندان زیادی دارد. یکی دیگر از خودروهای تولید ایران برای رقیب پژو ، تولید انبوه رنو بهنام L90 است ، اکنون خریداران برای انتخاب یکی از این دو خودرو باید ال 90 را با 206 تیپ 5 مقایسه کنند. این مقاله را از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار دنبال کنید.

مقایسه مشخصات فنی L90 و 206 تیپ 5


هر دو خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ بودند. حجم موتور L90 1598 سی سی است در حالی که موتور پژو 206 تیپ 5 1587 سی سی است. حداکثر قدرت L90 در حدود 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه است. همچنین ، پژو 206 تیپ 5 دارای 110 اسب بخار قدرت است که معادل 5800 دور در دقیقه است. شایان ذکر است که L90 گشتاوری معادل 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه دارد ، در حالی که گشتاور پژو 206 تیپ 5 در حدود 142 نیوتن متر در دور 4000 دور در دقیقه است که قدرت موتور خودرو را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. اما مورد دیگری که می توان به عنوان مقایسه مشخصات فنی L90 با 206 تیپ 5 ذکر کرد ، شتاب گیری این دو خودرو است. L90 حدود 10.2 ثانیه طول می کشد تا سرعت خود را از 0 کیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر برساند. اما 206 تیپ 5 می تواند در 9.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. L90 همچنین می تواند حداکثر سرعت 183 کیلومتر در ساعت و 206 تیپ 5 نیز حداکثر سرعت حدود 193 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

مقایسه L90 با 206 تیپ 5 در این بخش نشان می دهد که 206 یک ماشین بسیار چابک تر است. همچنین لازم به ذکر است که این خودروها دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی هستند. L90 دارای موتور K4M در حالی که پژو 206 تیپ 5 دارای موتور TU5 است. نسبت فشرده سازی L90 9.8 است که برای پژو 206 تیپ 5 حدود 10.5 است. سیستم انژکتور مورد استفاده در ساخت L90 و 206 تیپ 5 یک اسپری چند نقطه است.

مقایسه ظاهر L90 با 206 تیپ 5


L90 یک سدان با ظرفیت صندوق عقب 510 لیتر است. به عبارت دیگر ، صندوق عقب این خودرو برای استفاده خانوادگی مناسب و عالی است. اما 206 تیپ 5 یک هاچ بک با جعبه 245 دسی متر مکعب است. همچنین هر دو خودرو دارای 4 درب با ظرفیت 5 سرنشین هستند ، اما باید توجه داشت که فضای داخلی L90 بسیار بزرگتر از 206 است ، به طوری که سه سرنشین در صندلی های عقب L90 به راحتی می توانند یک متر و هشتاد سانتی متر بنشینند ، اما 206 فضای چندان راحتی ندارد. مقایسه L90 با 206 نوع 5 در این بخش ، برتری L90 را نشان می دهد.

وزن L90 1100 کیلوگرم است در حالی که 206 تیپ 5 1054 کیلوگرم وزن دارد. L90 تقریباً 4247 میلی متر طول ، 1735 میلی متر عرض و 1،525 میلی متر ارتفاع از سطح زمین است. اما 206 طول 3822 میلی متر و عرض حدود 1،652 میلی متر است. ارتفاع این وسیله نقلیه 1432 میلی متر از سطح زمین است. شایان ذکر است که فاصله بین محورهای L90 2،629 میلی متر است و این مقدار در سری 5 206 2،441 میلی متر است. مقایسه ظاهر L90 با 206 نوع 5 نشان می دهد که L90 برای استفاده خانوادگی مناسب تر است و 206 برای استفاده در شهر بهتر است.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پژو

مقایسه گزینه های L90 و 206 نوع 5


کیسه های هوا در این خودروها مخصوص راننده و سرنشین است و دو کیسه هوا است. همچنین ، فرمان هر دو خودرو هیدرولیک است اما سیستم تهویه مطبوع در L90 دستی و در پژو 206 تیپ 5 اتوماتیک است. سیستم صوتی L90 قابلیت پخش فایل های MP3 ، CD ، USB را دارد و سیستم صوتی 206 نوع 5 مجهز به بلندگوی جلو و سی دی پلیر با کنترل فرمان و بلندگوهای جلو و عقب است. آینه های جانبی در L90 از نظر الکتریکی قابل تنظیم هستند و همچنین به یک شومینه مجهز هستند. آینه های 206 نوع 5 نیز به صورت برقی طراحی شده اند و دارای سنسور دماسنج و قاب رنگی هستند.

تاکنون مقایسه گزینه های L90 با 206 Type 5 تا حدودی به نفع 206 Type 5 بوده است. اما از دیگر ویژگی های ایمنی L90 می توان به ایموبیلایزر ، قفل مرکزی ، کمربند ایمنی جلو سه نقطه ای با تنظیمات ارتقا ، کمربند ایمنی سه نقطه ای عقب و بوق هشدار دهنده چراغ های جلو اشاره کرد. . از دیگر ویژگی های L90 می توان به سیستم خاموش شدن سوخت اضطراری ، سیستم کنترل بخار بنزین و سیستم سوخت خودکار اشاره کرد.

206 Type 5 همچنین شامل سیستم ایموبیلایزر ، قفل مرکزی با کنترل از راه دور بی سیم ، کمربندهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم کنترل بخار بنزین است. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به دماسنج داشبورد ، روشنایی درب در محیط های تاریک ، سیستم تنظیم سرعت سرعت برف پاک کن و صندلی عقب تاشو دو تکه اشاره کرد. با توجه به مقایسه L90 با 206 تیپ 5 در این بخش ، می توان گفت که 206 تیپ 5 از وضعیت بهتری برخوردار است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تابلو چلنیوم و انواع تابلو چلنیوم برای مغازه
دو شنبه 10 شهريور 1399 ساعت 11:49 | بازدید : 58 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

تابلو چلنیوم یا تابلو چلینیوم که کلمه کلیدی و صحیح این ماده است ، از جمله حروف حکاکی شده ای است که اکثر مشتریان به دلیل زیبایی و قیمت مناسب در بین حروف حک شده از آن استقبال کرده و می خرند.
چلنیوم نوعی آلومینیوم است که به صورت مرحله ای به ورق های آینه ای تبدیل می شود و به عنوان لبه برای ساخت حروف برجسته استفاده می شود و در انواع مختلف تابلوهای چلنیوم در رنگ های مختلف ساخته می شود و به مرحله تثبیت می رسد.

تاریخچه تابلو چلنیوم


چلنیوم نامی است که اکثر مشتریان به عنوان یکی از شخصیت های برجسته می شناسند و همانطور که گفتیم نام اصلی آن Chanelium است که از لفظ آلومینیوم + کانال به لاتین ظاهر می شود.
حروف Chanelium پس از ساخته شدن دارای شکل U و شکل کانال هستند که در لاتین به آن کانال می گویند و این یکی از دلایل اصلی فراخوانی حروف Chanelium است.
تاریخچه تابلو چلنیوم به سال 1980 در اسپانیا باز می گردد ، زمانی که شرکتی به نام MCI توانست از طریق عملیات ، آلومینیوم را به کویل های آینه ای تبدیل کند و آن را با نام تجاری Alorapid که یکی از معروف ترین مارک های Chanelium در بازار امروز است ، به بازار عرضه کند. .

تابلو چلنیوم ، یکی از پر طرفدار‌ترین و زیباترین تابلوهای تبلیغاتی در عرصه‌ی تبلیغات است و در صنعت تابلوسازی نقش مهمی را ایفا می کند.

دیرسالی است که برند‌ها و واحد‌های تجاری اعم از دولتی و خصوصی، جهت معرفی خود و همچنین نشان دادن اعتبار کسب و کار خود، سعی در استفاده از جدید‌ترین، زیبا‌ترین و چشمگیر‌ترین تابلوهای تبلیغاتی می کنند.

این صنعت همواره پر رونق، دستخوش تغییرات شگفت انگیز فناوری و نوآوری نیز گردیده است. صنعت تابلو سازی با روی کار آمدن جنس‌ها و فرم هایی تازه، سفری از دنیای سنتی به دنیای مدرن را طی کرده است و در این میان، یکی از پر طرفدار‌ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی طی سال‌های اخیر، تابلوهای چلنیوم بوده است.

در این مقاله به تفسیر در مورد تابلو چلنیوم صحبت می کنیم و به تشریح کاربردهای انواع آن می پردازیم.

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم یا چنلیوم (Channelume) یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی است که از سال 2000 در اسپانیا ابداع و تولید انبوه شد.

این تابلو از همان سال‌های نخستین، مورد استقبال جهانیان واقع شد و در طول مدت کوتاهی، در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از اسپانیا، کشور‌های تایوان و چین نیز اقدام به ساخت ورق هایی از این جنس و تولید همین تابلو‌ها در سطح گسترده کردند و جالب آن که کشور چین حتی توانست در این زمینه، گوی سبقت را از کشور اصلی تولید کننده یعنی اسپانیا نیز برباید و در ساخت و فروش این محصول از سایر رقبا پیشی بگیرد.

نام این تابلو ، از ترکیب دو واژه ی Channel و Aluminum به دست آمده است و همانطور که از نام آن بر می‌آید، این تابلو از چند ورق آلومینیومی که به شکل یک کانال کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، ساخته می‌شود. در واقع ساخت تابلو چلنیوم شامل سه بخش صفحه زیرین، جداره‌ها و صفحه‌ی رویی می‌شود.

جنس بدنه چلنیوم، در واقع آلیاژ خاصی از فلز آلومینیوم است که انعطاف پذیری زیاد و ظاهری براق شبیه به استیل به خود گرفته است.

در جداره‌ها و سطح زیرین این تابلوها از این آلیاژ خاص استفاده می‌شود. از چلنیوم، معمولاً برای طراحی و ساخت حروف برجسته و تابلوهای برجسته‌ی درخشان تبلیغاتی استفاده می‌شود و دلیل شهرت چلنیوم هم، همین موضوع است.

سطح زیرین حروف برجسته ی چلنیوم می تواند از تابلوی چوبی، PVC و… ساخته شده باشد و سطح رویی آن را معمولاً انواع پلکسی گلس‌های مات و نیمه مات در رنگ‌های مختلف می پوشاند.

آنچه زیبایی بیشتری به تابلو چلنیوم می بخشد، نوری است که سبب درخشش آن در شب می‌شود. برای این کار، از لامپهای SMD و یا LED رشته‌ای استفاده می کنند.

نور زیاد، پخش نور یک دست ، مصرف برق کم، طول عمر زیاد و مقاومت در برابر رطوبت و گرما و سرما، این رشته‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در تابلو چلنیوم تبدیل نموده است.

برتری تابلو چلنیوم نسبت به سایر تابلو‌های تبلیغاتی

تابلو چلنیوم ، از آن دسته نوآوری هایی است که بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می شد به شهرت جهانی رسید و امروزه، انواع شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین ارگان ها، از این نوع تابلو برای تبلیغات و سردر کارشان استفاده می کنند.

کارشناسان، دلایل بسیاری را برای این استقبال سریع، در نظر دارند. به هر حال تابلو چلنیوم ، مزایایی دارد که جمع شدن همگی این مزایا در یک محصول، آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است.

برخی از برتری هایی که سبب می‌شود تابلو چنلیوم ترجیح اول واحد‌های تجاری باشد، عبارتند از:

قابلیت شگفت انگیز انعطاف اثر

با چلنیوم، می توان تابلوهایی ساخت که ساخت شان با سایر جنس‌های موجود بسیار دشوار است. این تابلو با جنس آلیاژ خاص خودش، این امکان را به تابلو سازان حرفه‌ای می‌دهد که به کمک آن، دست به خلاقیت‌های شگفت انگیز زده و تابلوهایی زیبا و نوآورانه تولید کنند.

همین موضوع سبب شده تا شاهد تولید و نصب برخی از خلاقانه‌ترین طرح‌های تابلو چلنیوم در بازار باشیم.

تنوع در ابعاد و رنگ ها

علاوه بر انعطاف، تنوع فراوان رنگ‌ها و سایزهای مختلف این تابلو نیز، سبب گستردگی فراوان خلاقیت در استفاده از تابلو چلنیوم می‌شود و همین گستردگی، یکی از دلایلی است که افراد را به سمت استفاده از این نوع تابلو سوق می دهد.

مقاومت در برابر آفتاب، گرما و سرما

یکی از ویژگی‌های خاص این تابلوها، استقامتی است که در برابر شرایط جوی مختلف، از خود نشان می دهند.

مقاومت این آلیاژ خاص آلومینیوم در برابر نور آفتاب و گرما و سرمای شدید، باعث دوام بالا و استحکام فراوان تابلو چنلیوم است که باعث می‌شود برای سالیان دراز، مورد استفاده قرار بگیرد.

مقاومت در برابر تغییر فرم و تغییر رنگ

یکی از مشکلاتی که برخی تابلوهای تبلیغاتی در گذشته داشتند، این بود که به مرور زمان و بارش باران و تابش خورشید، رنگ و یا فرم خود را از دست می دادند و پس از مدتی، دیگر زیبایی گذشته را نداشتند.

ساخت تابلو چلنیوم به گونه‌ای است که آن را در گذر زمان، از دفورمه شدن و یا تغییر رنگ دادن، مصون می دارد و می‌توان سال‌های طولانی بدون نگرانی بابت این موضوع، از آن‌ها استفاده کرد.

لایه‌های محافظتی

در ساخت تابلو چلنیوم، از نوارهایی اسفنجی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب و باران استفاده می‌شود. این نوار محافظتی، با ممانعت از ورود و خروج آلودگی و نفوذ آب به داخل، باعث دوام بیشتر تابلو‌های چلنیوم می‌شود.

نقطه جذاب این نوارها آن است که به گونه‌ای طراحی و جاسازی شده‌اند که به هیچ عنوان بر روی زیبایی تابلو اثر نگذارند و در معرض چشم نیز، نباشند.

درخشش با مصرف کم

تابلو چلنیوم، با وجود درخشندگی همگن و نور زیبایی که در شب می دهد، نسبت به بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی دیگر، از نظر مصرف انرژی و تولید گرما، کم مصرف‌تر و کم خطر‌تر است.

استفاده از پد‌های SMD در زیر این تابلوها، یکی از خلاقانه‌ترین و بهترین گزینه هایی بود که با توجه به قیمت تابلو چلنیوم، سبب به‌صرفه کردن استفاده از این تابلوها گردید.

انواع تابلو چلنیوم موجود در بازار

تابلو‌های چلنیوم ، در ابعاد و اشکال مختلفی در بازار وجود دارند. در واقع سه سایز اصلی این تابلوها، از ورق‌های 7، 9 و 11 سانتی متری تولید می‌شود.

علاوه بر آن، رنگ‌های متعددی از این ورق‌ها تولید می‌شود که پر طرفدار‌ترین آن ها، تابلو چلنیوم طلایی ، کریستالی و مشکی است.

موارد استفاده از تابلو چلینیوم

از تابلو های حروف برجسته چلنیوم در بیشتر موار به عنوان تابلو مغازه استفاده میشود که در اصناف مختلف شکل و ظاهر تابلو نیز متفاوت است. برای مثال تابلو چلنیوم سالن زیبایی در بیشتر موارد از رنگ های طلایی استفاده میشود که به اصلاح چلنیوم طلایی گفته میشود. یا برای تابلو بانک ها و اماکن عمومی بیشتر طرح های ساده و خوانا استفاده میشود.

همچنین از تابلو های چلینیوم به خاطر نورانی بودن آن به عنوان تابلو های هتل ها و حتی در مراکز فرهنگی و مذهبی نیز برای بهتر دیده شدن در شب استفاده میشود.

در مجموع استفاده از تابلو چنلیوم محدودیت مکانی ندارد و با توجه به زیبا شدن تابلو بنا به درخواست مشتریان در همه جا قابل نصب میباشد.

تابلو چلنیوم ساده


این مدل از حروف چلنیوم با ظاهری ساده در رنگهای مختلف پلکسی گلاس و همچنین رنگهای متفاوت لبه چنلیوم ساخته می شود. در واقع باید گفت که تابلو چلنیوم از ابتدای ورود خود به حرفه تابلو سازی به صورتی کاملا ساده ساخته می شد که بعد از گذر سالها همراه با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های مجموعه های تابلو سازی این نوع از حروف برجسته به شکل ها و مدل های متنوعی ساخته شد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

تابلو چنلیوم پلکسی دوبل

تفاوت این مدل از حروف چلنیوم با حروف چلنیوم ساده ، استفاده از دو پلکسی گلاس با رنگ های متفاوت می باشد ، که استفاده از پلکسی گلاس در دو رنگ متفاوت در تابلو چلنیوم ، باعث زیبایی و دید بهتر تابلو خواهد شد.
استفاده از رنگ و تعداد پلکسی در این نوع از تابلو ها هیچ محدودیتی نخواهد داشت و با توجه به سفارش مشتری می توان این نوع از تابلو ها را با تلفیق چندین پلکسی گلاس در رنگ های مختلفی تولید و عرضه کرد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس در دو یا چند رنگ متفاوت ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

برچسب‌ها: تابلو چلنیوم ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین مدل تابلو مغازه کدام است؟
یک شنبه 2 شهريور 1399 ساعت 11:50 | بازدید : 54 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

امروزه و در این سالها تبلیغات و تصویر یکی از مهمترین موضوعات در کسب و کارها و بازار های اقتصادی را میزند.  تابلو مغازه  نیز یکی از انواع تبلیغات برای کسب و کار های فیزیکی و سنتی است که از قدیم تا به امروزه با اشکال و روش های مختلفی اجرا و پیاده سازی شده و میشود.

تاریخچه استفاده از تابلو مغازه

به اعتقاد برخی از پژوهشگران تاریخچه  تابلو مغازه  و تبلیغات محیطی در جهان به قبل از اختراع ماشین و انقلاب صنعتی باز میگردد و در ایران به بیش از صد سال میرسد.

اگر یادتان باشد در سال های نه چندان دور و در دهه 40 تا 70 اکثر مغازه داران با روش قلم نویسی بر روی شیشه های مغازه شان و روی تابلو فروشگاه یا مغازه شان به نوعی کسب و کار خودشان را تبلیغ میکردند.

اما از دهه 80 و در سال های پایانی دهه 70 و با ورود تکنولوژی ها نوین به ایران نوع تبلیغات و صنعت تبلیغات دگرگون شد. رفته رفته و با گذشت زمان تابلو های صنعتی جای خود را به تابلو های روان و نوری دادند و پس از آن تابلوهای حروف برجسته و چلنیوم برای تابلو سر در مغازه ها انتخاب شدند.

https://www.signsexpress.co.uk/

https://www.gumtree.com/

 

وظیفه تابلو مغازه

میدانیم که تمام مغازه ها مشتریان خاص خود را دارند. گروهی از مشتریان با توجه به آشناییت قبلی با مغازه شما به واسطه خرید های قبلی و یا کیفیت خدمات شما جزو مشتریان ثابت شما محسوب میشوند.

اما این تعداد بسیار کمتر از تعدادی هستند که تا به حال از خدمات شما استفاده نکرده اند تا به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند. آنها حتی از حضور شما اطلاعی ندارند.

در اینجاست که  ساخت تابلو مغازه  برای کسب و کار شما از اهمیت بالایی برخوردار میشود. پس  تابلو فروشگاه  یا مغازه شما معرف کسب و کار و سطح خدمات شما است. در نتیجه هرچه تابلو شما جذاب تر باشد و مخاطبان را به خود جذب کند مشتریان شما بیشتر و فروشتان بیشتر خواهد بود.

ویژگی های تابلو مغازه

همانطور که گفته شد تابلو فروشگاه و مغازه شما به نوع قابل توجهی معرف شما و کسب و کارتان است و باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بهترین فایده را برای رونق کسب وکارتان داشته باشد.

از مهترین ویژگی های  تابلو فروشگاه و مغازه  میتوان به جذابیت ، گیرایی و به یاد ماندنی بودن تابلو برای مخاطبان و مشتریان شما است. اما ویژگی های دیگری که باید یک تابلو برای مغازه و یا فروشگاهی داشته باشد عبارت اند ار:

-خلاقیت بکار رفته در طراحی تابلو برای به یاد ماندن تابلو
-جذابیت و گیرایی تابلو
-بزرگی تابلو

قیمت طراحی تابلو مغازه

تابلو های مغازه قبل از ساخت می بایست توسط طراح مجموعه تابلو سازی به مرحله طراحی برسد که این عمل با توجه به خلق ایده ها و نو آوریهای یک طراح می تواند تاثیرات مفیدی را در خروجی و کلیت یک تابلو تبلیغاتی داشته باشد. امروزه خلق ایده ها در تابلو سازی و بخش طراحی توسط نرم افزار های کامپیوتری انجام می گیرد که مسلما طراح باید شناخت کافی از یک نرم افزار طراحی داشته باشد.
نحوه کارکرد نرم افزارهای کامپیوتری در تابلو سازی با یکدیگر متفاوت می باشد و مسلما طراح جهت طراحی یک تابلو تبلیغاتی با هر کدام از نرم افزار ها زمان مختص به خود را صرف می کند که این مورد یکی از عوامل تاثیر گذار روی قیمت طراحی تابلو مغازه می باشد. به عنوان مثال طراحی توسط نرم افزار های سه بعدی از قیمت بالاتری نسبت به نرم افزار های معمولی برخوردار است که البته باید به این نکته مهم اشاره نمود که معمولا اکثر مجموعه های تابلو سازی بعد از عقد قرار داد یک تابلو تبلیغاتی هزینه ای بابت طراحی دریافت نمی کنند.

https://kasagroup.co/

https://www.promosigns.co.uk/

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

رنگ ها امروزه از نظر روانشناسی اهمیت بسیاری در دنیا دارند که این امر مهم در صنایع و مشاغل نیز به کار گرفته می شود. صنعت و حرفه تابلو سازی یکی از اصناف و صنایعی است که در دسته مشاغل فنی، حرفه ای و همچنین هنری قرار دارد. تابلو سازی صنعتی است که با هنر هایی مانند خطاطی و نقاشی ادغام شده است و هر چه افراد مشغول به فعالیت در این حرفه با هنر های عنوان شده آشنا باشند می توانند در اجرای یک پروژه تابلو سازی زیبا سهیم باشند.
اما شناخت رنگ ها که مربوط به شناخت هنر نقاشی نیز می باشد می تواند در ساخت یک تابلو تبلیغاتی زیبا نیز از عوامل مهم بشمار رود و هارمونی زیبایی را در یک تابلو تبلیغاتی ایجاد نماید. در واقع پرسنل یک مجموعه تابلو سازی می توانند مشاور مدیران هر کسب و کاری در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه باشند.

تابلو مغازه جدید

تمایل به مدرن بودن و نو بودن در دنیای تمامی انسانها امریست که غیر قابل انکار می باشد و این خاصیت و غریزه انسانی است که در تمام مراحل زندگی خود به دنبال نو آوری ها باشد. در رابطه با همین مورد می پردازیم به تابلو های تبلیغاتی که با توجه به اهداف خود که تبلیغات و معرفی کسب و کار ها می باشند، همه روزه در معرض دید افراد قرار دارند لذا در جهت همین موضوع مجموعه های تابلو سازی سعی بر آن دارند تا با نصب جدید ترین تابلو های تبلیغاتی، تفاوت و نو آوری هایی در سطح شهر ایجاد نمایند که مسلما همین مورد برای مشتریان نیز از عوامل اصلی در متفاوت بودن با رقبای خود بشمار می رود و در مورد سفارش یک تابلو مغازه جدید نیز صدق می کند.

تابلو مغازه چه جنسی باشد بهتر است؟

تابلو مغازه یکی از اقلامی است که برای استفاده بلند مدت و چند ساله ساخته میشود. از این رو دوام و طول ماندگاری آن بسیار برای صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

توصیه ما برای دوام و ماندگاری انواع مختلف تابلو مغازه استفاده از متریال درجه یک در ساخت تابلو است.

تابلو مناسب مغازه شما کدام است؟

همانطور که پیشتر نیز در همین مقاله گفته شد نوع تابلو فروشگاه برای هر مغازه و فروشگاهی متفاوت است و نسبت به صنوف و نوع فعالیت آنها این موضوع متفاوت میباشد. همچنین میبایست طرح و خواسته مورد نظر صاحبان مغازه ها را طبق بودجه و هزینه ای که برای تابلو مغازه اختصصاص داده اند را در نظر داشته باشیم تا بهترین نوع تابلو مغازه را با توجه به شرایط آنها طراحی و نصب نماییم.

برچسب‌ها: تابلو مغازه ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب پمپ هیدرولیک پیستونی مناسب
سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 16:32 | بازدید : 98 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ ای که یک سیستم هیدرولیکی است ، انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتورهای الکتریکی را به منابع احتراق به نیروی هیدرولیکی تبدیل می کند.

فشار اتمسفر ایجاد شده توسط خلاء نسبی ایجاد شده با فعال شدن اجزای مکانیکی پمپ ، مایع را مجبور به حرکت به سمت ورودی پمپ می کند و سپس توسط پمپ به سایر قسمتهای مدار هیدرولیک منتقل می شود. محرک های سیستم (سیلندر هیدرولیک یا موتور) انرژی هیدرولیک تولید شده توسط پمپ را به توان خروجی مکانیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.

پمپ هیدرولیک پیستونی صحیح را انتخاب کنید

پمپ ها را بر اساس تجربه انتخاب نکنید. قبل از انتخاب پمپ هیدرولیک ، چندین فاکتور مهم در نظر گرفته شده است ، از جمله:

حداکثر فشار مورد نیاز در سیستم برای تولید توان خروجی کافی برای اپراتورها
حداکثر جریان فعلی یا متوسط جریان مورد نیاز هنگام استفاده از سیستم از جمع کننده
راندمان پمپ ، قابلیت اطمینان ، سهولت در نگهداری ، هزینه خرید اولیه و سر و صدای پمپ
کنترل جریان پمپ در مراحل بیکار سیستم هیدرولیک
تعدادی فاکتور دیگر نیز شامل می شود ، از جمله سازگاری پمپ با روغن های خاص - ارگونومی پمپ هیدرولیک و قیمت پمپ نیز مهم است.

توزیع پمپ های هیدرولیک از نظر کار با سیال
در صنعت هیدرولیک ، پمپ های هیدرولیک از نظر مکانیسم حرکت سیال دارای دو بخش کلی هستند:

پمپ های جابجایی غیر مثبت (پمپ های هیدرودینامیکی)
پمپ های جابجایی مثبت

1) پمپ های جابجایی غیر مثبت

پمپ های گریز از مرکز در انواع مختلف جریان شعاعی ، جریان محوری و جریان مختلط نمونه های عملی پمپ های جابجایی غیر مثبت هستند. با توجه به این که پمپ های جابجایی غیر مثبت قادر به تحمل فشار زیاد نیستند ، به ندرت در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً برای انتقال اولیه مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شوند.

به طور کلی پمپ های جابجایی غیر مثبت برای سیستم های کم فشار و فشار بالا با حداکثر ظرفیت فشار 250-300 psi مناسب هستند. در پمپ های جابجایی غیر مثبت به دلیل ضعف زیاد بین تیغه های چرخان و ساختار ثابت ، خروجی پمپ و همچنین سرعت چرخش شافت به مقاومت خارجی سیستم بستگی دارد و مایع تمایل به حرکت در جهت مقاومت کمتر دارد. .

پمپ های جابجایی غیر مثبت با افزایش مقاومت بار و افزایش فشار در حین انسداد ، جریان خروجی را کاهش می دهند. در این حالت جریان خروجی به صفر می رسد. به همین دلیل از پمپ های گریز از مرکز برای پمپاژ آب شهری و صنعتی استفاده می شود. زیرا در صورت مصرف حداکثر ، فشار به حداقل می رسد و در صورت کمترین مصرف حداکثر فشار وجود دارد. پایین بودن هزینه های تولید و نگهداری ، سهولت کار ، قابلیت اطمینان بالا و سر و صدای کم را می توان از مزایای پمپ های جابجایی ناخواسته دانست.

 

پمپ دنده هیدرولیک

2) پمپ های جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت ، که به طور گسترده در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند ، پس از هر چرخش شافت پمپ و امکان غلبه بر فشار ناشی از بارهای مکانیکی سیستم و همچنین مقاومت در برابر جریان سیال به دلیل اصطکاک ، مقدار مشخصی از مایعات را به سیستم هیدرولیک تأمین می کنند. آنها ارسال می کنند.

مزایای استفاده از پمپ های جابجایی مثبت در مقایسه با انواع جابجایی غیر مثبت: 1 - امکان کار در فشارهای بالا (حداکثر 10،000 PS و بالاتر) 2- ابعاد کوچک و جمع و جور 3 - راندمان حجم بالا 4- تغییر کوچک در راندمان فشار برنامه ریزی شده 5 - انعطاف پذیری بالا (قابلیت کار در انواع طیف گسترده ای از فشارها و سرعت مورد نیاز است.) پمپ های هیدرولیک جابجایی مثبت به سه نوع اصلی زیر تقسیم می شوند:

الف) پمپ های دنده ای

ب) پمپ های پره

ج) پمپ های هیدرولیک پیستونی

د) پمپ های دیگر مانند پیستونی

هر پمپ جابجایی هیدرولیک  مثبت در طرح های مختلفی ارائه می شود. به عنوان مثال ، پمپ های پره و پیستون می توانند ثابت یا جابجایی متغیر باشند. در پمپ های جابجایی ثابت میزان پمپ مایع به چرخش فردی محور استاتور بستگی دارد ، در حالی که در پمپ های جابجایی متغیر با تغییر رابطه بین اجزاء پمپ می توان مقدار فوق را افزایش یا کاهش داد.

اما باید توجه داشت که پمپ فشار ایجاد نمی کند بلکه باعث ایجاد جریان می شود. در واقع در سیستم هیدرولیکی فشار میزان مقاومت تولید شده در برابر پمپ خروجی را نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر پمپ پمپ با جابجایی مثبت وارد جو شود ، اگرچه یک جریان سیال ایجاد می شود ، از آنجا که مقاومت در برابر جریان وجود ندارد ، در پریز بالاتر از فشار اتمسفر هیچ فشاری وجود نخواهد داشت.

در مقابل ، اگر خروجی نامتناهی آن کاملاً مسدود شده باشد ، از نظر تئوری در برابر جریان تشکیل می شود ، بنابراین جایی برای جابجایی مایع وجود دارد که از طریق دریچه ایمنی از اجزای سیستم هیدرولیک محافظت کند. تنظیم شیر فشار سیستم سیستم مسیر جریان را به مخزن باز می کند و حداکثر سطح فشار را در مدار محدود می کند.

در نتیجه می توان دریافت که جریان خروجی پمپ جابجایی مثبت (صرف نظر از نشت داخلی پمپ داخلی) ثابت است و به فشار سیستم بستگی ندارد. بنابراین اگر جایی برای جابجایی آن وجود ندارد (مانند خاموش کردن شیر در هنگام رسیدن ماشه به انتهای ریل) یا اگر بار خیلی زیاد است ، از شیر کنترل فشار (شیر ایمنی) برای محافظت از پمپ ها استفاده کنید. جابجایی مثبت هیدرولیک برای فشار اضافی مورد نیاز است. پمپ های جابجایی مثبت با توجه به نوع حرکت اجزای داخلی (چرخشی) یا قابل تعویض تقسیم می شوند و در طیف گسترده ای از طرح های مختلف به شرح زیر ارائه می شوند.

همچنین بخوانید : جک هیدرولیک چیست؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کامپوزیت نما یا نمای کامپوزیت چیست؟
سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 16:50 | بازدید : 59 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

نمای کامپوزیت  یکی از نماهای پرطرفدار است که زیبایی و مزایای خاص خود را داراست . ورق آلومینیوم  کامپوزیت نما  در سال 1969در آلمان ابداع گردید. استقبال و استفاده فراوان از  نمای کامپوزیت  نشان دهنده کیفیت مناسب وعدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای این محصول می باشد.

ورق  کامپوزیت  در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا علی الخصوص کشورمان ایران به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است وجایگاه ویژه و کاربرد وسیعی را در  نمای ساختمان پروژه های تجاری اداری  برای خود یافته است.

نمای کامپوزیت در نگاه اول دارای مزایایی چون: قیمت مناسب(توجیه اقتصادی)، هنر و معماری مدرن، زیبایی منحصر به فرد آن ، سبک سازی و دوام آن نسبت به دیگر مصالح  نما سازی ساختمان  می باشد.

معمولا اجرای نمای کامپوزیت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی باشد.

کامپوزیت یکی از متریالی به شمار می رود که در سال های اخیر به خاطر کیفیت بسیار بالا و مزایای بی شماری که داشته، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

معمولا اجرای نمای کامپوزیت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی باشد.

این نوع از متریال را معمولا به صورت چند لایه از مواد مختلف تولید و روانه بازار می کنند. برای اجرای نمای کامپوزیت نیاز است ابتدا طراح و متخصص، کار را بازدید کرده و بر اساس ابعاد موجود، ورق های کامپوزیت سفارش داده شوند.

نمای کامپوزیت یک امر کاملا تخصصی است، بدین ترتیب افرادی که قصد اجرای نمای خانه و یا حتی دکوراسیون داخلی مراکز عمومی را دارند، بهتر است ابتدا افرادی که در این زمینه دارای تخصص می باشند را پیدا کرده و سپس کامپوزیت نما را به آنها بسپارند.

به دفعات مشاهده شده است که افراد کم تجربه و غیر متخصص در اجرای کامپوزیت نما نا توان بوده و معمولا با کمترین کیفیت ممکن این کار را انجام می دهند.

بدین ترتیب تنها با انتخاب متریال مناسب نمی توان نمای داخلی و نمای بیرونی یک ساختمان را به زیبایی اجرا کرد، بلکه داشتن تخصص نیز لازم و ضروری است.

در نمای کامپوزیت از چه متریالی تهیه می شود؟

شاید بسیاری از افراد که مصرف کننده و یا نصب کننده کامپوزیت هستند، اطلاع کافی از متریال به کار رفته در این محصول را نداشته باشند.

این محصول دارای لایه های مختلفی بوده که در اینجا قصد داریم همه آنها را معرفی کنیم تا همراهان عزیز بتوانند به خوبی با لایه های مختلفی که در تولید کامپوزیت از آنها استفاده شده را بشناسند.

اولین لایه که معمولا برای همه افراد قابل مشاهده بوده، لایه ای از رنگ پلی استر است. لایه بعدی که می توان به آن اشاره کرد، لایه ای از جنس آلومینیوم است.

این لایه از ورق های نازک آلومینیوم تهیه می گردد. لایه بعدی چسب بوده و سپس یک لایه پلی اتیلن قرار داده شده و سپس یک لایه رنگ بر روی پلی اتیلن قرار داده شده است.

پس از آن دوباره یک لایه ورق آلومینیومی قرار می گیرد. رنگ نانو لایه بعدی بوده که بر روی ورق آلومینیومی قرار می دهند.

سپس یک لایه چسب ضد خش بر روی رنگ نانو قرار می گیرد. پوشش محافظی نیز بر روی چسب ضد خش قرار داده می شود. بدین ترتیب از این 9 لایه، کامپوزیت حاصل می گردد.

ویژگی های نمای کامپوزیت 

1- مسطح ، سخت و صیقلی بودن.

2- شکل پذیری آسان :

 برش ، خم ، نورد و نصب سریع آن توسط ماشین آلات ساده و مخصوص انجام می شود.

3- مقاومت در برابر فشار و ضربه :

 هسته فشرده ورق به علت انعطاف پذیری بالا از هر گونه ترک خوردگی و شکست احتمالی در زمان کار جلوگیری می کند و در برابر ضربات معقول و حد مجاز مقاوم می باشد.

4- مقاوم در برابر عوامل جوی :

 ورق های کامپوزیت با رنگهای KYNAR 500 وHYNAR 5000 که نوعی پوشش رزینیPVDF (Fluorocarbon) می باشد به لحاظ پایداری در برابر اشعه UV آفتاب ، بارانهای اسیدی ، مواد شیمیایی و قلیایی ، خوردگی ، پوسیدگی و همچنین خاصیت ضد الکتریسیته (سا کن در سطح) آن جهت عدم جذب و نفوذ گرد و غبار ، دوده وسایر آلاینده های محیطی بر روی سطح ورق ، دارای مقاومت و ماندگاری بالا بوده و در مقابل سرما و گرمای شدید هرگز کیفیت رنگی خود را از دست نمی دهد.

5- عایق صوت و حرارت:

 ورق کامپوزیت نسبت به موادی مانند آهن، سنگ ، چوب معمولی و آلومینیوم در برابر هوا عایق می باشد و از تبادل گرما و سرما جلوگیری می کند. این اعمال توسط ترکیب خاص ورق ، فضای خالی و هوای محبوس میان ورق و دیوار انجام می شود.

6- مقاومت در برابر زلزله و حریق:

 به خاطر وزن سبک و اتصالات ، نما در مقابل زلزله ایمنی می یابد و هسته میانی آن بدلیل عدم اشتعال در مقابل حریق مقاومت می کند.

7- تنوع طرح و رنگ.

8- حالت ارتجاعی در مقابل فشار باد:

 بستگی به قطر ، سایز پنل ، زیر سازی و عوامل دیگر دارد.

9- جدا ناپذیری لایه ها:

 استفاده از چسبهای مخصوص (رزین) و روشهای شیمیایی ، حرارتی و فیزیکی (پرس)این امر را ممکن ساخته و عمر آنرا طولانی می سازد. اگر این عمل به خوبی انجام نشود ورق بعد از نصب تبله کرده و در نتیجه یک نما دفرمه ، مواج و بی ارزش ایجاد خواهد شد.

10- نگهداری ساده:

 سطح ورقهای معمولی در شهرهایی با آلودگی بالا پس از چند سال باید با آب و تمیز کننده های خنثی شسته شوند تا سطح ورق ها مانند روز اول بدرخشند.

11- سبکی وزن.

12- مقاومت در برابر خراش.

13- دوستدار محیط زیست.

14- امکان آب بندی کامل.

15- قابلیت تعویض پنل.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه خواننده شویم؟ کجا میتوانید در کلاسهای آموزش خوانندگی شرکت کنید؟
یک شنبه 12 مرداد 1399 ساعت 15:42 | بازدید : 283 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

هدف از خواننده شدن ؟

اگر هنوز دنبال یافتن پاسخ این پرسش که ” چگونه خواننده شویم ” هستید، در ابتدای مسیر خواننده شدن باید هدف و افق دید خود را مشخص کنید! ممکن است بخواهید این کار را برای دلتان انجام دهید! شاید کسب درامد و ثروت هدفتان باشد، یا شاید بخواهید به یک ستاره ی مشهور در سبکی خاص بَدل شوید! بسیاری از بزرگان موسیقی بر این باورند که افراد خواننده نمی شوند، بلکه خواننده به دنیا می آیند! اگر احساس می کنید برای این کار ساخته شده اید شانس خود را امتحان کنید! البته که خواننده شدن در سطح حرفه ای مستلزم تلاش و کوشش فراوان و تقبل هزینه های مادی و معنوی زیادی می باشد! هزینه هایی نظیر تهیه ی شعر ، آهنگ، تنظیم ، ضبط ، دستمزد نوازنده ها، میکس مسترینگ ، پخش و هزینه های جانبی دیگر مانند زمان، برای تولید تک آهنگ یا یک آلبوم!

 عنوان یک مربی آواز و آموزش خوانندگی ، من معمولا با این جمله رو به رو می شوم که : « نکات برتر شما برای آواز چیست؟» خب، من می توانم یک لیست بلند بالا را به شما بدهم و یک ساعت برای شما سخنرانی کنم!. من یک لیست بلند از ترفند های مختلف دارم که در طول چند سال تجربه به دست آمده است…اما من عاشق چالش هستم- در نتیجه با خودم می گویم اگر فقط 5 دقیقه وقت داشته باشم تا بهترین نکات مد نظر خودم را به شما بگویم، کدام موارد را انتخاب می کنم؟

یکی از موضوعاتی که من همیشه به هنرجوها می گویم این است که صدای شما سازی است که درون بدن شما قرار گرفته است و شما باید بدانید چطور می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. در سطح بنیادی، تمام موضوعات فیزیکی می باشد. برای این که شما یک صدای قوی و خوبی داشته باشید، کارهای خاصی وجود دارد که باید انجام دهید. روش های بسیار ساده ای وجود دارد که شما می توانید همین الان از آن ها استفاده کنید تا بهترین صدا را از ساز درونی خودتان به دست بیاورید!

بیشتر خواننده ها و افراد حرفه ای، شاید با این موضوعات و نکات آشنا نباشند مگر این که آن هم به خوبی آموزش دیده باشند. پس مشخص شد که این نکات خیلی ناب هستند!

خب حالا مثل یک درس این نکات را به شما ارائه می کنم. کافی است که شما یک دقیقه رو به روی آینه بایستید زیرا من می خواهم شما چانه و جایگاه سر خودتان را نگاه کنید تا بتوانید وقتی که آواز می خوانید، حرکات خودتان را کنترل کنید.

معمولا افرادی که به توانایی و استعداد خود در این زمینه واقف هستند با قبول پرداخت هزینه ی تهیه ی یک یا چند تک آهنگ پا به عرصه ی خوانندگی در سطح حرفه ای می گذارند! اگر بتوانند کاری با کیفیت مطلوب و مورد پسند جامعه منتشر کنند به سرعت مطرح می شوند و به اصطلاح ره صد ساله را یک شبه می پیمایند! اسپانسر ها و تهیه کنندگان موسیقی آنها را جذب می کنند و می توانند رویای خود را محقق سازند! اما اگر از آهنگ های انتشار یافته استقبال نشد و به اصطلاح شخص نتوانست در مارکت موسیقیِ سبک خود سر و صدا کند، پروژه منتهی به شکست است! در خوشبینانه ترین حالت اگر خواننده صدای خوبی داشته باشد، می تواند برای تولید آهنگ های بیشتر، با سرمایه گذار و تهیه کننده قرارداد همکاری امضا کند! البته شرایط قرارداد در این حالت به سود تهیه کننده ی موسیقی می باشد!

هر کسی می تواند در حمام آواز بخواند و از صدای خود لذت ببرد اما این را باید بداند که فقط خود او از صدای خودش لذت میبرد! خوانندگی به دلایلی یکی از سخت ترین شکل های هنری موجود در جهان است و بدون داشتن آموزش خوانندگی فقط باید در حمام خانه تان خوانندگی کنید.

احتمالا شما هم با هفت هنر اصلی آشنا هستید و میدانید که هنر اول در جهانِ هنر ، هنر موسیقی است. بعله ، موسیقی ! اما خودِ موسیقی به قسمت های مجزا و تخصصی زیادی تقسیم بندی میشود که آواز خوانی و خوانندگی یکی از اصلی ترین اقسام این هنر است.

آواز خواندن یک سبک هنری به خودی خود است و حرفه ای ارزشمند و زیبا است که هر کس می تواند یاد بگیرد. مردم به طور گسترده ای به صداهای ملودی که نوعی موسیقی را مینوازد گوش می کنند و جذب آن می شوند. یادگیری نحوه آواز خواندن و آموزش خوانندگی می تواند یکی از سرگرم کننده ترین سرگرمی ها و در عین حال سخت ترین و لذت بخشترین کارهای موجود برای انسان باشد. (به نظر من)

به جرات میتوان گفت که عملا هر کسی را که میشناسیم چه مرد باشد و چه زن میبینیم که گاهی در خلوت خودش شروع به آواز خوانی و خوانندگی میکند. این بدان معناست که میتوان گفت که خوانندگی حس و هنری است که در بیشر از 80 درصد از تمام مردم وجود دارد و یا حداقل در دوره ای از زندگی آنها وجود داشته است.

با حال یک سوال اساسی و کلیدی به وجود می آید ؛ چرا افرادی که در خلوت خود خوانندگی میکنند نمیتوانند در یک جمع چند نفره بخوانند؟ و یا میتوان بهتر گفت ، چرا این افراد خواننده نمیشوند؟

همه ما میدانیم که استعداد ذاتی در برخی افراد برای انجام کارهای متفاوت وجود دارد و خوانندگی و آواز خوانی نیز از این موضوع مستثنی نیست. اما در بیشتر موارد افراد با استعداد های ذاتی برای خوانندگی خواننده نمیشوند و به حرفه های گوناگون مشغول میشوند. این موضوع میتواند دلایلو علت های زیادی داشته باشد که عمده ترین آنها میتواند این باشد که :

1- استعداد آنها فقط در حد یک استعداد ذاتی و شخصی باقی می ماند و هرگز کشف نمیشود.

2- هیچ گاه فرد با استعداد خوانندگی در معرض دید دیگران قرار نمیگیرد.

3- فرد با استعداد خوانندگی هیچ گاه به آموزش های آکادمیک نمیپردازد.

هر چند که استعداد ذاتی و داشتن صدای خوب را میتوان یک امتیاز ویژه برای افراد جهت خواننده شدن دانست اما این موضوع کافی نیست و افراد برای خواننده شدن میبایست دوره های آموزش خوانندگی را به صورت آکادمیک بگذرانند و با تکنیک ها و روش های آواز خوانی و خوانندگی آشنا شوند.

“صدای خوب داشتن نعمته ولی پرورش و مراقبت از اون یک علمه که نیاز به آموزش و تمرین داره”

احتمالا تا به حال برنامه های استعداد یابی برای خوانندگی را در کشور های مختلف مشاهده کرده اید. بیشتر خوانندگانی که در این برنامه ها شرکت میکنند استعداد خاصی در خوانندگی دارند و مدتهاست که آواز می خوانند اما میبینید که بیشتر آنهایی که آموزشی در خوانندگی نداشته اند از برنامه خارج میشوند و عده ای معدود که بیشتر از دیگران آموزش دیده اند به مراحل بعدی راه پیدا میکنند.

بنابراین میبینید که خوانندگی آنچنان ساده و راحت نیست و میبایست برای خواننده شدن حتما حتما در کنار اساتید این حوزه آموزش های لازم را برای خوانندگی بگذارانید.

خیلی از افراد علاقه مند به آواز خوانی و خوانندگی به دنبال دوره آموزش خوانندگی حرفه ای در ایران هستند اما متاسفانه در زمینه آموزش خوانندگی مراجعی که وجود دارد غالباً یا غیر کاربردی و یا آنقدر قدیمی هستند که به بدرد علاقه مندان به یادگیری خوانندگی  نمیخوره. در این میان منابعی هم هستند که به روز باشند اما ایراد بزرگی که دارند این است که آموزش های آنها بر اساس موسیقی غرب هست و از اونجایی که بدون هیچ نوع تغییری وارد کشور ما شده است نمیتواند برای دانش آموزان خوانندگی کار ساز باشد.

در خوانندگی 12 نکته اساسی و مهم وجود دارد که در دوره های آموزش خوانندگی به آنها اشاره کرده ایم که حتما باید آنها را آموزش دیده باشید چرا که برای خواننده شدن به این اصول 100 درصد نیاز پیدا خواهید کرد و بدون بکارگیری آنها نمیتوانید به یک خواننده خوب تبدیل شوید.

  • تنفس مناسب
  • گرم کردن حنجره
  • موقعیت و جای گیری مناسب
  • پیدا کردن دامنه صدا
  • آبرسانی حنجره
  • کنترل صدا و اندازه گیری آن
  • کنترل تن صدا
  • هماهنگی آواز خوانی و بینی
  • آواز خواندن
  • شنیدن و گوش سپردن!
  • تمرین ، تمرین ،تمربن
  • مطالعه و بروزرسانی اطلاعات خوانندگی

با اندکی تامل در تفاوت موسیقی غرب و موسیقی ایران مسلما متوجه خواهید شد که آموزش های موجود در این حوزه نمیتواند برای علاقه مندان راه حلی برای آموزش خوانندگی باشد. چرا که فرهنگ موسیقی و معیار های جامعه غرب با ایران همخوانی ندارد. از این رو ما در آکادمی آموزش خوانندگی و آواز خوانی پورپروین بر آن شدیم که خوانندگی را به 3 روش مجزا و در 2 مرحله به علاقه مندان خوانندگی و آواز خوانی آموزش دهیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استند آرایشی چیست؟ کاربردهای استند در صنایع مختلف به غیر از استند آرایشی
یک شنبه 5 مرداد 1399 ساعت 12:32 | بازدید : 73 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

استند آرایشی از جمله رایج ترین محصولات برای مرتب سازی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در فروشگاه و یا داروخانه بوده و از طرفی دیگر برای تبلیغات انواع محصولات آرایشی و بهداشتی گزینه ای بسیار مناسب و کاربردی به شمار می روند.

استندهای آرایشی و بهداشتی محصولاتی مدرن و به روز بوده که هم برای تولید کنندگان امروز و هم برای تولید کنندگان کهنه کار مورد استفاده می باشد. معمولا این محصولات با ابعاد و اندازه تولید و روانه بازار می شوند.

استند آرایشی این توانایی را دارند که رقابت در دنیای تجارت را بیشتر کرده و معمولا هر تولید کننده ای که بتواند در استفاده از استندها عملکرد بهتری داشته باشد، می تواند محصولات بیشتری را در بازار به فروش برساند.

با توجه به اهمیت فروش محصولات مختلف برای شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، تمایل به استفاده از استندهای آرایشی در سال های اخیر با رشد بسیار خوب و چشمگیری مواجه شده است.

این نوع از استند ها دارای مزایای بسیار زیادی بوده که این مزایا باعث شده تا استقبال از این محصولات افزایش یابد.

آشنایی با مدل های مختلف از استند آرایشی

1- استند آرایشی ایستاده

این نوع از استند ها به صورت عمودی ساخته می شوند و عرض آنها نسبت به ارتفاع آنها کمتر است. از این نوع استند ها می توان برای هر نوع از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.

هنگامی که محصولات آرایشی و بهداشتی تعداد کمی داشته باشند، از این نوع استند ها استفاده می شود.

2- استند آرایشی زمینی

این نوع از استند ها شباهت زیادی به استند های ایستاده دارند، اما معمولا این نمونه از استند ها یک تکه نبوده و از دو بخش مجزا ساخته می شوند.

یک بخش بر روی زمین قرار گرفته و قسمت بعدی بر روی آن قرار می گیرد. معمولا در فروشگاه ها و یا داروخانه ها از این نوع استند ها برای محصولات جدید و پر کاربرد قابل استفاده است.

3- استند آرایشی دیواری

این نوع از استند ها را می توان به راحتی با استفاده از پیچ و رولپلاک به دیوار نصب کرد. هم در ارتفاع پایین و همچنین در ارتفاع بالا می توان این نوع از استند ها را نصب نمود.

معمولا این نمونه از استند ها با ابعاد مختلفی تولید می شوند و این موضوع باعث می گردد تا افراد زیادی از این محصول استفاده کنند.

معمولا زمانی که محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار زیاد باشند، این نوع از استند ها گزینه مناسب تری هستند.

4- استند آرایشی رومیزی

استند های آرایشی و بهداشتی رومیزی معمولا ابعاد بزرگی ندارند، به همین خاطر به راحتی می توان آنها را بر روی میز های مختلف قرار داد. این نوع از استند ها در فروشگاه های بزرگ و کوچک قابل استفاده می باشند.

معمولا محصولاتی که دارای کاربرد های بسیار زیادی هستند، در این نوع از استند ها قرار می گیرند. زیرا دسترسی به آنها بسیار راحت و ساده است.

کاربرد استند به غیر از استند آرایشی در صنایع مختلف

 مواد غذایی

بیشترین استند ها در این صنعت دیده می شوند. بسیاری از ما چندین سال است که حتی در کوچک ترین سوپر مارکت ها این استند ها را دیده ایم. این استند ها در بسیاری از سوپر مارکت ها و فروشگاه های بزرگ وجود دارد. از انواع این استندها موارد زیر را می توان نام برد :

استند خشکبار، استند شکلات، استند آبمیوه، استند آب معدنی نمونه های این استندها است.

استند رب گوجه فرنگی، استند ماکارونی، استند چای و قهوه و استند ادویه جات از نمونه های دیگر هستند.

بی تردید می توان گفت برای بسیاری از مواد غذایی که در خرده فروشی ها به فروش می رسد، می توان استند طراحی و تولید کرد.

با توجه به تنوع محصولات و برند ها در این صنعت استفاده از استند یا قفسه نمایش محصول اهمیت خاص خود را دارد.

استند بیسکوییت

ابزارآلات و یراق

استند در این صنعت نیز در سال های اخیر نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. از انواع این استندها می توان موارد زیر را نام برد:

استند آچار، استند رنگ، استند قلم مو، استند دستکش، استند سنگ برش، استند دریل، استند ابزارهای ساختمانی.

همچنین برای انواع ابزار برقی و شارژی و ابزار اندازه گیری این استندها طراحی و تولید می شود.

استند ابزارآلات

 برق و الکترونیک

در دنیای گسترده قطعات و لوازم برقی و الکترونیک استند نمایش محصول نیز کاربرد خاص خود را دارد. انواع استند کلید و پریز، استند لامپ، استند سیم و کابل از نمونه های قابل ذکر هستند.

استند رومیزی لامپ

 نساجی و پوشاک

برای تولیدات کارخانه های عظیم نساجی و به منظور معرفی و تبلیغ نیز می توان از استند استفاده کرد. استند پارچه ها با طرح های متنوع و متمایز از رقبا در این صنعت، نمونه ای از این استندها می باشد.

همچنین با افزایش برندهای پوشاک، این استندها می توانند ابزار مؤثری برای تبلیغ و فروش باشند.

استند پارچه

استند پوشاک

داروئی و آرایشی – بهداشتی

استندهای این صنعت نیز در بسیاری داروخانه و فروشگاه های عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی دیده می شود.

در صنعت داروسازی هم گاهی برای معرفی برخی محصولات جدید از استند استفاده می شود. اغلب این استندها را در کنار صندوق فروش داروخانه دیده ایم. استند انواع پماد، استند قرص جوشان از نمونه استندهای این صنعت هستند. با توجه به رقابت بالا در صنعت آرایشی نیز استفاده از استندهای متمایز امری ضروری است. در حوزه آرایشی انواع استند لاک، استند کرم، استند عطر از این نمونه ها هستند. در حوزه بهداشتی هم انواع استند شامپو سر، استند شامپو بدن، استند صابون، استند مسواک، استند خمیر دندان را می توان نام برد.

استند آرایشی

طلا و جواهرات

با توجه به نوع محصولات این صنعت و برند سازی های صورت گرفته در چند سال اخیر، استفاده از استندهای لوکس تر کمک بسیاری در جلب توجه مشتریان خواهد داشت.

استند طلا و جواهر

کاشی و سرامیک

استند کاشی و سرامیک هم در انتخاب مشتریان تاثیرگذار است. استفاده از این استندها علاوه بر متمایز نشان دادن محصول، کمک به انتخاب آنان نیز خواهد کرد.

استند سرامیک

تجهیزات و لوازم ورزشی

در انواع محصولات ورزشی نیز استفاده از استند نقش مهمی دارد. به عنوان مثال استند خانواده محصولات ورزش شنا می تواند مشتریان را ترغیب به خرید کند. در این استند می توان لباس شنا، عینک شنا، کلاه شنا، فین شنا قرار داد. در این نوع استندها علاوه بر یادآوری، انگیزه خرید سایر محصولات نیز به وجود می آید.

استند لوازم ورزشی

لوازم التحریر و اداری

دنیای گسترده لوازم التحریر، تنوع و سایز کوچک این محصولات استفاده از استند را در این حوزه ضروری کرده است. انواع استند خانواده محصول نیز برای این محصولات بسیار کاربرد دارد. بسیاری از لوازم التحریر و لوازم اداری با قرار گرفتن در استند نمایش محصول دارای نظم خاصی می شوند. نظر مشتری را به خود جلب می کند و حتی انتخاب را برای او آسان تر می کند. استند خودکار، استند مداد، استند دفتر از نمونه های این استندها هستند.

استند لوازم التحریر

انتشارات

در سال های اخیر در حضور اینترنت، با کمرنگ شدن علاقه بسیاری از مردم به مطالعه کتاب ها و سایر محصولات انتشارات روبه رو هستیم. استفاده از این استندها با طراحی خاص و جذاب در مکان های عمومی می تواند افراد را به این امر ترغیب کند.

استند کتاب

لوازم خانه و آشپزخانه

استند های تبلیغاتی برای نمونه محصول این گروه قطعاً نقش مهمی در آن محل خرید مشتریان ایفا خواهد کرد. استند لوازم آشپزخانه، استند انواع ظروف آشپزخانه، استند اجاق گاز، استند ماشین ظرفشویی از نمونه های این استندها هستند.

استند اجاق گاز و استند ماشین ظرفشویی

خودرو و لوازم جانبی آن

بسیاری از لوازم جانبی خودرو در استند قابلیت تبلیغ و فروش دارند. از نمونه این استندها استندلاستیک خودرو، استند روغن موتور، استند ضدیخ می باشد.

استند روغن موتور

اسباب بازی

دنیای اسباب بازی بسیار متنوع و رنگارنگ است. با توجه به رقابت بالا در این محصولات نیز، استند برای متمایز بودن از رقبا در مراکز خرید ضروری می باشد.

استند اسباب بازی

لنز و عینک

این گروه از محصولات نیز با استفاده از استند به یک نظم ایده آلی می رسند. این نظم هم به فروشنده و هم خریدار کمک می کند تا انتخاب آسان تر صورت بگیرد.

استند عینک

همان طور که متوجه شدید هر جا که سخن از فروش محصولات است، استند نیز می تواند وجود داشته باشد. البته با نقشی پر رنگ و تاثیری محسوس.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، با تیم طراحی و تولید استند نمایش محصول فیت در ارتباط باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جک هیدرولیک چیست؟ تقسیم بندی انواع جک هیدرولیک
دو شنبه 16 تير 1399 ساعت 9:31 | بازدید : 122 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

جک هیدرولیک (به انگلیسی: Hydraulic ram) یک سیلندر هیدرولیکی است که تنها در یک جهت کار انجام می‌دهد و معمولاً ظرفیت بالایی دارد. در جک‌ها به جای پیستون از یک میله قطور که در انتهای آن شانه یا پله کوچکی وجود دارد استفاده می‌شود. این شانه برای این تعبیه می‌شود که از خروج کامل میله از پوسته سیلندر جلوگیری شود.

جک هیدرولیک وظیفه تبدیل انرژی هیدرولیک به مکانیک را بر عهده داشته و با ورود روغن هیدرولیک به آنها به صورت خطی حرکت می‌نمایند. جک هیدرولیک در دو دسته یکطرفه و دو طرفه طبقه بندی می‌شوند. جکهای یکطرفه فقط دارای یک پورت ورودی روغن هیدرولیک می‌باشند. یعنی فقط سمت تمام قطر آنها تحت فشار هیدرولیک قرار می‌گیرد. این جکها تحت تاثیر نیروهای خارجی مانند نیروی وزن یا نیروی فنر باز می‌گردند.

جکهای دو طرفه دارای دو پورت ورود و خروج روغن هیدرولیک می‌باشند که از این طریق روغن به جلو و پشت پیستون منتقل شده و جک حرکت می‌نماید. یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب جک هیدرولیک ، مقدار نیرویی است که آن جک میتواند اعمال نماید و اصطلاحا به آن تناژ جک می‌گوئیم. با استفاده از این پارامتر میتوان ابعاد جک را تعیین نمود.

جک پنوماتیک از لحاظ عملکرد کلی شبیه به جک هیدرولیک میباشد. با این تفاوت که سطح فشار کاری آن معمولا در محدوده ماکزیمم ۷bar میباشد و به جای روغن هیدرولیک از هوای فشرده برای حرکت آن استفاده میشود. در صورت نیاز به نیروهای کم بهتر است جک پنوماتیک جایگزین جک هیدرولیک گردد.

جک هیدرولیک (سیلندر) این شرکت جهت تامین قدرت در انواع ماشین آلات صنعتی مانند پرسهای هیدرولیک خمکاری، کمپکت، کشش، برش، پانچ و فرم دهی مورد استفاده قرار میگیرند. عملکرد این سیلنـدرهـا به صـورت یکطـرفه یا دوطـرفه بوده و در ابعاد و فشارهای کاری مختلف ساخته میشوند.

تقسیم بندی انواع جک هیدرولیک بر اساس عملکرد

سیلندر ها را با توجه به عملکرد آنها می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود:

  • سیلندر یک طرفه
  • سیلندر دو طرفه
  • سیلندر یک طرفه

سیلندر یک طرفه

سیلندر یک طرفه تنها می توانند در یک جهت اعمال نیرو کنند. پیستون نیز تنها می تواند توسط فنر، نیروی وزن خود پیستون یا با اعمال نیروی خارجی باز گردد. سیلندر یک طرفه اساسا یک سطح موثر دارند.

شکل 1- سیلندر پلانجری؛ چپ : بدون توقف داخلی، راست: با توقف داخلی (راهنمای پیستون)

سیلندر پلانجری

https://niyazsanat.ir/product-category/hydraulic/%D8%AC%DA%A9-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%DA%A9/

https://www.thomasnet.com/articles/materials-handling/how-hydraulic-jacks-work/

در این سیلندر تنها نیروهای فشاری قابل انتقال هستند.

بسته به کاربرد سیلندر های پلانجری ، ( جک هیدرولیکی ) می توان آنها را با یا بدون یک محدود کننده داخلی ضربه طراحی نمود. برای مدل های بدون ضربه گیر داخلی، نیروی فشاری با کمک حداکثر مساحت موثر پیستون و حداکثر فشار عملیاتی محاسبه می شود.

لازم به توضیح است که در مدل های با ضربه گیر داخلی، تنها مساحت میله پیستون در محاسبه نیروی فشاری موثر است.

سیلندرهای پلانجری هر جا از که یک نیروی خارجی با جهت مشخص برای بازگرداندن پیستون به موقعیت شروع استفاده می شود، بکار گرفته می شوند. نمونه هایی از این کاربرد ها عبارتند از فشار های ضربه ای رو به بالا، میز های برش ضربه ای و دستگاه های بلند کردن.

با اعمال فشار بر سطوح موثر از محل نقطه “A” پیستون منبسط می شود. انقباض پیستون تنها از طریق وزن پیستون یا با اعمال نیروی خارجی میسر است.

سیلندر با بازگشت فنری

سیلندر هایی با بازگشت فنری در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن نیروی بازگردانده خارجی وجود ندارد. فنر های بازگشتی می توانند درون سیلندر قرار گیرند یا بر روی یک سیلندر به عنوان یک جزء جداگانه نصب شوند.

از آنجاییکه این فنرها تنها می توانند ضربه های محدود وارد نمایند و نیروهای محدودی اعمال کنند، از آنها عمدتا در “سیلندرهای کوچک” استفاده می شود. این سیلندر عموما بعنوان سیلندر فشاری در امور تاسیسات یا ابزار مونتاژ و تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شکل 2- سیلندر فشاری یک طرفه؛ چپ : با فنر داخلی، راست: با فنر خارجی

 

میله پیستون با اعمال فشار بر سطح پیستون با فشار عملیاتی از محل نقطه “A” منبسط () می شود. انقباض و بازگشت میله پیستون با استفاده از فنر بازگشتی به صورت می پذیرد.

 

شکل 3- سیلندر تنشی یک طرفه؛ چپ : با فنر داخلی، راست: با فنر خارجی

 

با اعمال فشار بر سطح حلقوی موثر با فشار عملیاتی از محل نقطه “B”، میله پیستون منقبض () می شود. انبساط () و بازگشت میله پیستون با استفاده از فنر بازگشتی به صورت می پذیرد.

سیلندر دو طرفه

سیلندر های دو طرفه دارای دو میدان موثر متقابل با اندازه های مشابه یا متفاوت هستند.

ساختمان آنها شامل دو مجرای ورودی لوله ای مجزا است. پیستون از طریق تغذیه مایع از دو محل ورودی “A” یا “B” نیروهای کشش و فشار را در هر دو جهت منتقل می نماید.

این نوع سیلندر تقریبا در تمام انواع کاربرد ها قابل مشاهده است.

سیلندر های دو طرفه به دو دسته طبقه بندی می شوند: سیلندرهای تک میله ای و دو میله ای.

سیلندر تک میله

شکل 4

در اکثر موارد، جک هیدرولیکی تنها با یک میله پیستون استفاده می شوند. سیلندرهای تک میله دارای یک پیستون هستند که به یک میله پیستون متصل و محکم می شوند که قطر آن کوچکتر از قطر پیستون است.

در این سیلندر ها، اندازه سطح موثر متفاوت است. نسبت مساحت پیستون به ناحیه حلقوی با ضریب (φ) نشان داده می شود. حداکثر مقدار نیروی انتقالی به سطح پیستون در حالت انبساطی و به سطح حلقوی در حالت انقباضی و همچنین حداکثر فشار عملیاتی وابسته است.

بدین معنی که در یک فشار عملیاتی معین، نیروی انبساطی φ برابر بزرگتر از نیروی انقباضی است.

محفظه های در حال پر شدن به دلیل چرخه دارای طول یکسان هستند، اما به دلیل تفاوت در سطح پیستون و بخش حلقوی، حجم آنها متفاوت است. از این رو سرعت چرخه به طور معکوس متناسب با مساحت سطوح است.
بدین معنی که:
مساحت بزرگ تر ~ حرکت آهسته
مساحت کوچک تر ~ حرکت سریع
سیلندر دو میله ای

 

شکل 5

جک هیدرولیک دو میله دارای یک پیستون است که به دو سیلندر پیستونی متصل و محکم می شود (اغلب یک میله پیوسته که از داخل پیستون رد شده) و دارای قطری کوچکتر از پیستون است.

حداکثر نیروی منتقل شده به مساحت سطوح حلقوی که در هر دو جهت حرکت به یک اندازه بوده و همچنین به حداکثر فشار عملیاتی وابسته است.

این بدان معنی است که در یک فشار عملیاتی ثابت، نیروها در هر دو جهت حرکت به یک اندازه هستند. از آنجا که مساحت سطوح و طول مسیر های رفت و برگشت در چرخه یکسان است،

حجم محفظه های پر شونده باید به یک اندازه باشد. از این رو، سرعت های رفت و برگشت نیز باید یکسان باشند. برای برخی کاربرد های خاص، سیلندر دو میله ای را می توان با قطر پیستون های متفاوت نیز تولید نمود.

 

شکل 6

در این مدل نسبت نیروها و سرعت ها (مانند سیلندر تک میله ای) برابر با نسبت مساحت φ دو ناحیه حلقوی می باشد.

انواع خاص سیلندر یک طرفه و دو طرفه

در برخی کاربرد ها سیلندر های یک طرفه و دو طرفه استاندارد تنها با استفاده از تمهیدات ویژه و با تلاش زیاد قابل استفاده می باشند.

شایعترین موارد این کاربرد ها زمانی است که طول رفت و برگشت چرخه طولانی با فضای نصب بسیار کم مد نظر باشد یا زمانیکه نیاز به نیروی بسیار بالا برای قطر پیستون بسیار کوچک مورد نیاز است.

الزاماتی از این دست منجر طراحی مدل های خاصی شده اند که تولید آنها دشوار و مستلزم تلاش بیشتری می باشد.

سیلندرهای تاندم

شکل 7

در سیلندرهای دو طرفه که به صورت تاندم کار می کنند، دو سیلندر طوری به هم متصلند که میله پیستون یک سیلندر با اعمال فشار به انتهای سیلندر دیگر آن را به قسمت پیستون می راند.

به این ترتیب، این سطوح با هم ترکیب می شوند و امکان انتقال نیروهای نسبتا بزرگ را حتی با قطر های خارجی کوچک و بدون افزایش فشار عملیاتی ممکن می سازند. با این حال طول بلندتر این مدل نسبت به حالت معمول باید مورد توجه قرار گیرد.

سیلندر تراورس سریع

از سیلندرهای تراورس سریع به طور عمده کاربرد های فشاری استفاده می شود. در این سیلندر، تا زمانی که به نیروی کار کامل نیاز نباشد تنها بخشی سطح موثر پیستون یا اصطلاحا پیستون تراورس سریع تحت فشار قرار می گیرد.

سطح مؤثر کامل پیستون بعدا از طریق یک سیستم کنترل با استفاده از سوپاپ های کنترل فشار یا سوئیچ های محدود به پمپ هیدرولیکی متصل می شود.

 

مزایای سیلندر تراورس سریع


شکل 8- سیلندر تراورس سریع یک طرفه

سرعت رفت و برگشت بالا به علت حجم کم
نیروی فشار بالا به دلیل سطح موثر بالای پیستون

سیلندر تراورس سریع یک طرفه

عبور سریع () از نقطه “A1”
نیروی فشار () از نقطه “A2”
حرکت در جهت عقب () از طریق وزن خود پیستون یا از طریق اعمال نیروی خارجی

سیلندر تراورس سریع دو طرفه

عبور سریع () از نقطه “A1”
نیروی فشار () از نقطه “A2”
حرکت در جهت عقب () از نقطه “B”


شکل 9- سیلندر تراورس سریع دو طرفه

سیلندر (جک هیدرولیک) تلسکوپی

سیلندرهای تلسکوپی از سیلندرهای “معمول” متفاوتند، بدین صورت که در مقایسه با سیلندر های “معمول” و چرخه های فعالیت مشابه، آنها نیاز به فضای بسیار کمی برای نصب در حالت برگشت دارند.

فضای کاهش یافته مورد نیاز برای نصب، به این علت است که میله های پیستونی در مجموع به اندازه کل طول چرخه فعالیت تقسیم بر تعداد مراحل با احتساب مرحله صفر (ضخامت در پایین، طول راهنما ها، عرض درز گیر ها و بست ها)، قابل لغزش در یکدیگر هستند.

این بدان معنی است که فضای مورد نیاز برای نصب فقط کمی بزرگتر از یک مرحله است. طول سیلندر تلسکوپی در حالت انقباض معمولا بین نیم و یک چهارم طول چرخه حرکت سیلندر است.

این سیلندرها (جک هیدرولیک) بسته به فضای مورد نیاز برای نصب دارای دو، سه، چهار یا پنج پله هستند. سیلندرهای تلسکوپی در آسانسورهای هیدرولیکی، نقاله های مورب، وسایل نقلیه تجاری، بالابرها، آنتن ها و غیره استفاده می شود.

سیلندر تلسکوپی یک طرفه

شکل 10- سیلندر تلسکوپی سریع یک طرفه

اگر پیستون ها از محل نقطه “A” تحت فشار قرار گیرند، یکی پس از دیگری باز می شوند. فشار وابسته به اندازه بار و سطح موثر است. از این رو پیستون با بزرگترین سطح موثر در ابتدا باز می شود.

با فشار ثابت و جریان، باز شدن با بالاترین نیرو و کمترین سرعت شروع می شود و با کوچکترین نیرو و بالاترین سرعت به پایان می رسد.

نیروی مورد نیاز برای چرخه کاری باید با در نظر گرفتن کوچکترین سطح موثر پیستون طراحی شود. در سیلندرهای تلسکوپی (جک هیدرولیک) یک طرفه، ترتیبی که پله ها از طریق بار در مسیر برگشت حرکت می کنند، معکوس می شود. بدین معنی که در ابتدا پیستون با کوچکترین سطح به موقعیت شروع می شود.

سیلندر تلسکوپی دو طرفه

شکل 11- سیلندر تلسکوپی دو طرفه

در سیلندرهای ( جک هیدرولیک ) دو طرفه، پیستونها همانند سیلندرهای یک طرفه باز می شوند. ترتیبی که در آن پله های مجزا به نقطه اول بر می گردند، به مساحت ناحیه حلقوی و همچنین بار خارجی بستگی دارد. با اعمال فشار به نقطه “B”، ابتدا پیستون با بزرگترین سطح حلقوی به موقعیت شروع می شود. از سیلندرهای تلسکوپی دو طرفه همچنین به عنوان سیلندرهای تلسکوپی همگام نیز استفاده می شود. در این مدل، مراحل مختلف به صورت هماهنگ باز شده یا به نقطه شروع باز می گردند.

منابع:

https://www.safetyliftingear.com/news/post/what-is-a-hydraulic-jack#:~:text=A%20hydraulic%20jack%20is%20a,pressure%20in%20the%20cylinder%20chamber.

 

https://niyazsanat.ir/product-category/hydraulic/%D8%AC%DA%A9-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%DA%A9/

 

http://www.rodcraft.com/2017/01/16/how-to-choose-the-right-hydraulic-jack/

برچسب‌ها: جک هیدرولیک ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش خوانندگی آنلاین و دوره آموزشی خواندن
سه شنبه 10 تير 1399 ساعت 15:25 | بازدید : 109 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

این که آیا شما او را دوست دارید یا از او متنفر هستید ، شکی نیست که کریستینا آگویلرا یکی از قویترین صداها در صحنه موسیقی فعلی نیست. خانم آگوئیلرا با داشتن دامنه چشمگیر و قدرت بیشتر از آنچه بسیاری از خوانندگان می توانند از این مجموعه استفاده کنند ، نه تنها موسیقی را بلد است ، بلکه او در مورد آموزش خوانندگی و آواز شگفت آور است. این باعث می شود وی نامزد ایده آل برای تدریس دروس آنلاین باشد.

این دوره آواز خواندن آنلاین اولین دوره آنلاین آموزش خوانندگی خانم آگوئیلرا  است که صددرصد مخصوص کاربران کلاس فوق العاداست. که بهتر است؟ مستر کلاس باعث می شود احساس کنید کار می کنید یک به یک با یکی از مربیان قدرتمند صوتی در آنجا با هزینه ای مناسب.

کریستینا آگیلرا کلاس های مستر کلاس ، مانند سایر دروس آموزش خوانندگی آنلاین ، ارائه می دهد فیلم های ویدئویی ، کتابی برای کمک به راهنمایی شما ، و یاب با ردیاب شیک ، بلکه یک گروه چت اختصاصی برای برقراری ارتباط با دیگران که کلاس می گیرند.

با این برنامه صدای خود را پیدا خواهید کرد و سبک خود را توسعه می دهید.

این برنامه در طی یک دوره شش هفته ای طراحی شده است ، و شامل بیست و سه درس فیلم با کیفیت بالا و با همان ستاره است. شما درس های ویدیویی و تمرین هایی را برای شبیه سازی یک احساس پاپ خواهید گرفت.

در حالی که این دوره برای مبتدیان با کلاس هایی که تمرکز خود را بر گرم کردن و محافظت از صوت و سبک های یادگیری شما دارند بسیار عالی است ، اما برای خوانندگان پیشرفته ای که مشتاقانه منتظر حرفه ای امضای تئاتر هستند نیز ابزاری ارزشمند است. دروس بعدی در این دوره آموزش خوانندگی با دیگران ، آواز خواندن مستقیم و حتی نگاهی به سفر کریستینا برای پیشرفت کار خود به عنوان یک دوره اضافی تحصیلی تمرکز دارد.

در طول دوره مطالعه ، کریستینا به شرح برخی از بزرگترین موفقیت های خود می پردازد. او نکات خود را در مورد تنفس و کنترل لرزش و اینکه چگونه و چرا این تکنیک ها را در موسیقی خود به کار می برد ، می آموزد.

خانم آگوئیلرا با امکان خرید یکبار ورود یا اشتراک نامحدود ، گزینه هایی برای هر بودجه دارد.

شما از مهمترین نامهای تاریخ خوانندگی مدرن یاد خواهید گرفت و در راه خود خواهید بود.

آکادمی آموزش خوانندگی پورپروین

برچسب‌ها: آموزش خوانندگی ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پنج مدل کفش زنانه مخصوص عید 99
1 فروردين 1393 ساعت 1:0 | بازدید : 175 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

از بلوز تا کفش زنانه ، وقت آن است با خنک‌ترین‌ها آماده گرما شویم. اما اگر پاها خنک باشند، لذت بردن از گرمای تابستان هم آسان‌تر است، پس پیش از هر چیز 5 کفش تابستانی زنانه را بشناسید و همین حالا در ست لباستان جای دهید.

صندل‌های پشت باز

کفش زنانه
پاها را توی صندل‌ها سر دهید و راحت‌ترین کفش‌های ممکن برای تابستان را تجربه کنید! آن‌ها ساده، ظریف و زنانه و مهم‌تر از همه خاص هستند. رنگ‌های متنوع روشن و دوست‌داشتنی که با هر استایلی می‌توانند همخوانی داشته باشند و به تیپ تابستانی حس و حال مدرن و منحصربه فرد بدهند. این مدل صندل را در برندهایی مانند پیسز (Pieces)، آلدو (Aldo)، مانگو (mango) یا ژوناک (Jonak) پیدا کنید.

کتانی‌های گلدار، رنگی و جدید

کفش زنانه
برای آنکه در یک چشم به هم زدن به روز شوید و به سبک تابستان 2018 لباس بپوشید، کافی است یکی از طرح‌های جدید کتانی زنانه را برای استایلتان انتخاب کنید. امسال طرح‌های گلدار، منگوله‌ها و رنگ‌های پاستلی بیش از هر رنگ و طرح دیگری روی کتانی‌های دخترانه به کار می‌روند، پس این کتانی‌ها، پیشنهاد خاص مد 2018 برای کفش تابستانی شما است. آن را در تیپ‌های اسپرت به کار ببرید. آلدو (Aldo)، کانورس (Converse)، ورا بلوم (VeraBlum) و سوپرگا (Superga) بهترین‌ها را برای انتخاب کتانی تابستانی دارند.

صندل زنانه با تزیینات مدرن

 

اگرچه کفش‌های منگوله‌دار یا صندل‌های بندی ریش ریش روی کت واک‌های بهار و تابستان 2018 همه توجه‌ها را به خود جلب کرده بودند، اما استفاده از فلزات و پرچ‌های فلزی روی صندل هم نکته دیگری بود که به سادگی نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این تزیینات فلزی مدرن، امسال مورد توجه بسیاری از استایلیست‌ها قرار گرفته و در تیپ‌های تابستانی خاص و متفاوت، به کار می‌رود. پس بهتر است شما هم برای یک استیل تابستانی متفاوت سراغ آن‌ها بروید. برای پیدا کردن بهترین‌های صندل با تزیینات فلزی نگاهی به بالدی (Baldi) بیاندازید.

صندل‌های لژدار

کفش زنانه
یک ایده خوب به جای کفش پاشنه بلند تابستانی! از صندل‌های لژدار استفاده کنید، آن‌ها هم به خوبی با پیراهن برای مهمانی‌های عصرانه ست می‌شوند و هم با دامن یا شلوار گشاد در تیپ اسپرت به کار می‌روند. پس وقتی کمی به پاشنه نیاز داشتید سراغ یک صندل لژدار بروید، آن‌ها پاها را هم کشیده‌تر نشان می‌دهند. جی اوکس (Geox) و تاماریس (Tamaris) راحت‌ترین صندل‌های لژدار زنانه را پیشنهاد می‌دهند با طرح‌هایی که هم به روز است و هم با تیپ‌های سنتی تابستانی همخوانی دارد.

کفش‌های تخت جدید


بهترین انتخاب کلاسیک برای پیراهن‌های رنگارنگ تابستانی، سرهمی‌های طرح‌دار یا یک ست تابستانی روزمره؟ کفش‌های تخت زنانه! کفش‌های تخت مدل‌های متنوعی دارند از کفش‌های باله یا عروسکی و دخترانه تا مدل‌های ساده‌تر زنانه. مثل همه لباس‌های دیگر مد 2018 برای کفش‌های تخت هم پر است از طرح‌های استوایی و گلدار خاص و رنگ‌های خیره‌کننده‌ای که جایشان در کمد لباس‌هایتان خالی است. با آنها می‌توان یک استایل معمولی را به یک استایل رویایی تبدیل کرد! تامز (Toms)، آلدو (Aldo) و سوییت (Sweet) می‌توانند تیپ تابستانی شما را کامل کنند.

کدام یک از این مدل‌های کفش تابستانی انتخاب امسال شما است؟ برای مانتوهای خنک، تی‌شرت‌های رنگارنگ و کفش و صندل‌های مدرن، کلاسیک یا خلاقانه کافی است سری به فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل بزنید و بهترین انتخاب را داشته باشید!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 48
:: بازدید سال : 150
:: بازدید کلی : 989